Økonomisk friplads
Fra : Angina

Dato : 25-03-06 22:32

Hej i gruppen!

Er der een der ved, om der kan søges økonomisk friplads på en privatskole,
som der kan på en kommunal??

Mvh. R.

Fra : Workingmom

Dato : 26-03-06 08:00

Angina skrev:
> Hej i gruppen!
>
> Er der een der ved, om der kan søges økonomisk friplads på en privatskole,
> som der kan på en kommunal??
>
> Mvh. R.

Det er forskelligt fra privatskole til privatskole. På den skole, mine
børn går på, er 'friplads' et lille tilskud til skolepengene.

Tine

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-03-06 09:11

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er forskelligt fra privatskole til privatskole. På den skole, mine
> børn går på, er 'friplads' et lille tilskud til skolepengene.

Lidt sært egentligt.
Er det ikke lidt at sammenligne med at man ikke er tilfreds med Aldis varer,
så derfor går man i Magasin og beder om at få de bedre varer til Aldi-pris?

Mvh John

Fra : Thomas Corell

Dato : 26-03-06 09:15

-= JF =- priv wrote:
> [...]
> så derfor går man i Magasin og beder om at få de bedre varer til Aldi-pris?

Forstår ikke hvad du mener ? Hvem presser tilskudet på en skole, ved at
nævne prisen på en anden skole ? Tror du har misforstået de indlæg du
hæfter dit svar/kommentar på.

--
Don't waste space

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-03-06 09:59

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Forstår ikke hvad du mener ?
Nej! Det ses

> Hvem presser tilskudet på en skole, ved at
> nævne prisen på en anden skole ?

Jeg snakker ikke om at presse noget som helst - hverken priser eller tilskud

Tror du har misforstået de indlæg du
> hæfter dit svar/kommentar på.

Ikke det mindste!

Fra : Thomas Corell

Dato : 26-03-06 10:14

Så da du skrev:
"Er det ikke lidt at sammenligne med at man ikke er tilfreds med Aldis varer,
så derfor går man i Magasin og beder om at få de bedre varer til Aldi-pris?"

Betyder det noget andet end at 'presse Magasin til at levere til
Aldi-pris' ?

--
Don't waste space

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-03-06 10:49

> Betyder det noget andet end at 'presse Magasin til at levere til
> Aldi-pris' ?

Overhovedet ikke!
Alt andet lige, så skal man da have noget at presse med, og så vidt jeg er
orienteret er der ikke just mangel på elever på privatskolerne (i hvert fald
ikke her i området) så mon ikke de fleste privatskoler tager let på en
'trussel' om ikke at ville indmelde sit barn. Mit gæt er at de blot tager
næste barn på ventelisten.
Jeg undres stadig over at du kan finde at der er tale om pres???

Hvis vi skal bruge min analogi med Aldi og Magasin, så er mit gæt at Magasin
vil sige til kunden at han kan få alle de Magasin-varer han vil - men til
Magasin-pris... Hvis han vil have Aldi-priser, må han en tur i Aldi.

På samme måde med privatskolen... Hvis du vil have undervisning til
folkeskole-pris...

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-03-06 11:02

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> "Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Overhovedet ikke!
Og sådan kan det gå når man er for hurtig på tadterne

Der burde hava stået at det overhovedet ikke betyder at man presser

Fra : Workingmom

Dato : 26-03-06 10:13

-= JF =- priv skrev:
> [...]
> så derfor går man i Magasin og beder om at få de bedre varer til Aldi-pris?

Vores privatskole vil faktisk gerne have elever fra hjem, hvor
forældrene har svært ved at betale selv. De ønsker at have et blandet
miljø på skolen som i folkeskolen.

Der kan være flere årsager til, at man ønsker privatskole - det behøver
ikke at have noget med kvalitet (højere/lavere) at gøre - det kan være
ideologi, geografi eller yndlingslegekammerater.

Tine

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-03-06 10:53

> [...]
> ikke at have noget med kvalitet (højere/lavere) at gøre - det kan være
> ideologi, geografi eller yndlingslegekammerater.

Jeg er helt på det rene med at der kan være utallige andre grunde end
undervisningskvalitet.
Vi kiggede selv på privatskole, ikke af utilfredshed med ungernes skole, men
blot fordi vi bedre kunne få tilfredsstillet vores unger i privatskole.

Mit spørgsmål stammer simpelthen fra at jeg ikke anede, eller havde
forestillet mig, at man kunne få hel eller delvis friplads.
Så lærte man også lidt i dag

Mvh John

Fra : Angina

Dato : 26-03-06 09:46

> [...]
> Det er forskelligt fra privatskole til privatskole. På den skole, mine
> børn går på, er 'friplads' et lille tilskud til skolepengene.

Jeg skulle nok have præciseret det i første indlæg, men jeg tænker på
tilskud til fritidsordningen, da det er den største post.
Det kan måske også tænkes at der ydes tilskud til det samlede beløb, altså
skolepenge + fritidsordning?

Mvh. R.

Fra : Workingmom

Dato : 26-03-06 10:11

Angina skrev:
> [...]
> tilskud til fritidsordningen, da det er den største post.
> Det kan måske også tænkes at der ydes tilskud til det samlede beløb, altså

Der er vist ingen tilskud til fritidsordningen. På vores skole er
skolepengene den største post.

Tine

Fra : Kim

Dato : 26-03-06 10:14

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev
> Jeg skulle nok have præciseret det i første indlæg, men jeg tænker på
> tilskud til fritidsordningen, da det er den største post.

Hvis det er Ansøgning om Fripladstilskud til institution som
børnehave, fritidshjem og fritidsklub skal institution have
ansøgninger liggende ellers fås de hos Pladsanvisningen.

> Det kan måske også tænkes at der ydes tilskud til det samlede beløb, altså
> skolepenge + fritidsordning?

Man skal ansøge begge steder.
En ansøgning om Fripladstilskud til skolen.
En ansøgning om Fripladstilskud til institution

Ansøgningskemaerne burde kunne fås både på
skolen og institution .

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 26-03-06 10:16

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev
> Det kan måske også tænkes at der ydes tilskud til det samlede beløb, altså
> skolepenge + fritidsordning?

Prøv google:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Fripladstilskud++til+institution&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Fra : Kim

Dato : 26-03-06 09:49

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev
> Er der een der ved, om der kan søges økonomisk friplads på en privatskole,
> som der kan på en kommunal??

Det kan man godt på vores Svanevej Privatskole.
Her hedder det " Ansøgning om Fripladstilskud "
Om det er ligesomsom en kommunalskole ved jeg ikke.
Mvh Kim