IP telefoni / Bredbånds telefoni er det de~
Fra : jama

Dato : 25-03-06 21:21

Min kammerat siger nej,jeg siger det er det samme?.
Og kan der ringes gratis til Mobil tlf.?
Jeg siger ja,kammeraten nej? Hvem har ret.Men selv tror jeg,at det er de
forskellige netselskaber, der blander IP og Bredbåndtelefonis (ord) sammen
Mvh.Jama

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-03-06 21:26

jama skrev:

>Og kan der ringes gratis til Mobil tlf.?
>Jeg siger ja

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_ip_priser_andre (hvad
har du tabt ? går ud fra at det er tdc's bredbåndstelefoni du mener)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : jama

Dato : 26-03-06 12:17

> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_ip_priser_andre (hvad
> har du tabt ? går ud fra at det er tdc's bredbåndstelefoni du mener)

> [...]
Ja det er TDC bredbånds tlf.
selvom De(TDC) siger det er det samme som IP tlf.? Er det det?
Vi havde ikke vædet om noget særligt,nærmere,hvem har ret.OK man kan ikke
ringe til Mobil,det havde jeg mistanke om,men hvad kan man så og hvad er
fordelen.Jeg kunne jo også ringe gratis med det gamle tlf.system,mener jeg
da TDC har fortalt.Jeg har en 2Mb/128 Bredbånd forbindelse. Er Skype noget
andet, end TDCs ?
Jeg takker for svarene.
Mvh.Jama

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-03-06 12:28

jama skrev:

>man kan ikke ringe til Mobil,

Man kan godt ringe til mobiler, det koster bare hver gang man gør det

>hvad er fordelen.

Det er billigere end almindelig fastnet-telefon.

>Jeg kunne jo også ringe gratis med det gamle tlf.system,mener jeg da TDC
>har fortalt.

Så har du ikke haft et alm. fastnet-abonnement, men et med fri tale, og så
koster det mere end ellers

>Er Skype noget andet, end TDCs ?

Ja

Syntes du ikke det er bedre at snakke om ip-telefon i
dk.teknik.telefoni.ip (bare en opfordring)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : jama

Dato : 26-03-06 15:22

> Syntes du ikke det er bedre at snakke om ip-telefon i
> dk.teknik.telefoni.ip (bare en opfordring)
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://www.klattrup.dk
Undskyld, var ikke klar over det hørte til der,men det gør jeg nu og vil gi
spørgsmålet videre. men tak for svaret.
Mvh.Jama.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-03-06 21:36

> [...]
> forskellige netselskaber, der blander IP og Bredbåndtelefonis (ord) sammen

Din kammerat er en klog mand, lyt til ham ;)

--
Michael

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 27-03-06 08:09

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in message
> Min kammerat siger nej,jeg siger det er det samme?.

Det kan være det samme, men der kan også være forskelle.
Begge kører over datanetværk med IP-protokollen, men nogle kører med
systemer som prøver at garantere båndbredde og svartider ved at reservere
båndbredden eller prioritere trafikken. F.eks Cybercity kører med sådan et
system.
Andre blander bare telefonistrømmen med alt andet hvad der kører over
Internettet og det kan give lavere kvalitet.

> Og kan der ringes gratis til Mobil tlf.?

Nej. Det er der for mange penge i til at det bliver gratis.

Niels Dybdahl

Fra : jama

Dato : 27-03-06 08:16

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Internettet og det kan give lavere kvalitet.

> Nej. Det er der for mange penge i til at det bliver gratis.

Tak for svaret,det gir mig en lille ide,om hvad det er.Nu forstår jeg det
lidt bedre.selvom det ikke er helt ligetil,men tak.
Mvh.Jama