Saunabælte
Fra : Heidi

Dato : 25-03-06 15:48

En veninde har bedt mig finde ud af hvor man køber et såkaldt
saunabælte, og hvad det i det hele taget er. Hendes søster ønsker sig
et, som hun åbenbart har set, og formålet med det skulle være at det
giver varme til lænden, som hun har problemer med.
Har søgt på google og fundet noget tv-shop agtigt, som angiveligt sælges
med det formål at tabe sig, fordi varmen får en til at svede fedtet væk.
Den tror vi så ikke på, men vil den mon kunne gøre nytte for ryggen med
varmen, og er der nogen der kender til andre mærker end det man kan få
her http://www.tvins.com/m4n?pid=24

Personligt ville jeg jo mene at en varmepude/dunk ville kunne gøre det
samme, medmindre det er fordi man gerne vil kunne gå rundt med den på -
men altså, er varmen godt for ryggen, eller er det nærmere kolde omslag
hun skal ønske sig?

--
Heidi

Fra : Faithless

Dato : 26-03-06 11:17

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote

> Den tror vi så ikke på, men vil den mon kunne gøre nytte for ryggen med
> varmen, og er der nogen der kender til andre mærker end det man kan få her
> http://www.tvins.com/m4n?pid=24

Jeg har set at de sælger nogle i Føtex frederiksberg, så måske du kan finde
det der også. Jeg har ikke prøvet produktet, så kender det ikke.

Mvh
Thomas

Fra : Diana

Dato : 26-03-06 12:56

"Faithless" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Jeg har set at de sælger nogle i Føtex frederiksberg, så måske du kan
> finde det der også. Jeg har ikke prøvet produktet, så kender det ikke.

hej

jeg har gennem en ven hørt at det ikke virker efter hensigten. Han har
nemlig selv købt en.. men blev slemt skuffet.

fra Diana

Fra : Tina

Dato : 26-03-06 18:11

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme, medmindre det er fordi man gerne vil kunne gå rundt med den på -
> men altså, er varmen godt for ryggen, eller er det nærmere kolde omslag

Det afhænger jo af hvad problemet hun vil have varmet væk er. Hvis det er
lændesmerter tror jeg faktisk den er genial, det har jeg aldrig selv tænkt
på før men det skal sørme prøves. slankemæssigt tror jeg ikke den er en dyt
værd, men som varme omslag til ryggen som man ovenikøbet kan bevæge sig med
tror jeg den er genial.

En ide der ihvertigfælde skal afprøves.

Tina

Fra : Heidi

Dato : 27-03-06 06:09

Tina wrote:

> [...]
> tror jeg ikke den er en dyt værd, men som varme omslag til ryggen som
> man ovenikøbet kan bevæge sig med tror jeg den er genial.

Det er pga. lændesmerter hun vil prøve den, ikke pga. slanke"effekten".
Har nu fået at vide at hun gerne ville kunne gå rundt med en ting der
varmer, og derfor var den måske mere smart end en varmepude eller dunk.
Men det var mere om varme reelt virker på lændesmerter, eller om det er
kolde omslag man skal bruge - eller om det afhænger af årsagen til
smerterne.

Men man skulle vist kunne få dem rimeligt billigt nogle steder, så det
kan vel ikke skade at prøve.

Tak for de andre svar også.

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 22:00

> [...]
> Men det var mere om varme reelt virker på lændesmerter, eller om det er
> kolde omslag man skal bruge - eller om det afhænger af årsagen til

Min kæreste mener bestemt at en varmepude på ryggen hjælper på smerterne -
til nød kan jeg bruges som varmepude ;)
Men den kan jo ikke bruges "i bevægelse"... så jeg ville da give saunabelt
en chance.