Eksempel på regnskab for enkeltmands virks~
Fra : ms

Dato : 25-03-06 09:44

Er her nogen der har et eks. på hvor omfattende et sådan regnskab ville se
ud?

Omsætning = 10.000-60.000 / år

/Max

Fra : kristensen.klaus@gma~

Dato : 25-03-06 22:35

En resultatopgørelse og balance med ikke ret mange poster.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-03-06 18:34

ms wrote:

> Er her nogen der har et eks. på hvor omfattende et sådan regnskab ville se
> ud?

Salg af varer og tjenesteydelser: xxx kr
- Køb af varer og tjenesteydelser: yyy kr
Overskud (til personlig beskatning): kr

- Omtrent sådan så mit første "regnskab" ud.

Omsætningen betyder ikke så meget for regnskabets kompleksitet - det er
vigtigere, om du har varer på lager, har forudbetalt noget (f.eks.
forsikringer og abonnementer), har "igangværende arbejder" som endnu
ikke er faktureret, har aktiver du afskriver på, har modtaget
forudbetaling o.s.v.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : KT

Dato : 26-03-06 18:53

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringer og abonnementer), har "igangværende arbejder" som endnu ikke
> er faktureret, har aktiver du afskriver på, har modtaget forudbetaling

Jeg sidder med et tilsvarende problem - og er nået dertil hvor jeg skal have
tallene ind i SKAT' s system. Her står jeg altså lidt af - jeg kan ikke
finde hoved og hale i det her og slet ikke når vi taler om at ca. 1/4 af
fortjenesten skal gemmes i forhold til virksomhedsbeskatningsordningen (for
at undgå topskat)

Knud

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-03-06 13:00

KT wrote:

> Jeg sidder med et tilsvarende problem - og er nået dertil hvor jeg skal have
> tallene ind i SKAT' s system.

Hvis regnskabet er så simpelt som eksemplet, skal overskuddet bare ind i
rubrik 111.

> [...]
> fortjenesten skal gemmes i forhold til virksomhedsbeskatningsordningen (for

Så er der nogle strengere krav til, at virksomhedens økonomi skal være
adskilt fra privaten, men grundlæggende skal årets overskud stadig i
rubrik 111, og du skal så sætte kryds i 151 og skrive det beløb, du vil
holde i virksomheden (og dermed foreløbigt kun betale virksomhedsskat
af) i rubrik 153.

M.v.h.

Jonathan

Fra : anette@inloco.dk

Dato : 28-03-06 07:10

Du kan finde eksempelregnskaber på
http://franciskaner.dk -> Direkte til "Årsregnskab for
enkeltmandsvirksomheder"s bilag og henvisninger.

Mvh
Anette