katten tisser på døren
Fra : Berith Thomsen

Dato : 24-03-06 22:48

Hej gruppe
Vi har to steriliserede hunkatte. Og nu har vi gentagne gange de sidste uger
været ude for at en kat tisser udenfor op af vores hoveddør og døren til
vores udestue . Det ville være ok hvis det kun kunne lugtes udenfor men hele
vores entre og udestue stinker i flere dage hver gang. Og det sker ca. 2
gange om ugen. Det er ikke til at holde ud.
Vores egne katte går både ude og inde, men kan det være dem selv der tisser
på huset? Vi har flere døre i huset end de to, men det er kun de døre der
bliver brugt der tisses på.
Hvad kan vi gøre for at undgå det her tisseri?
Venlig hilsen Berith

Fra : Hanne Engermann

Dato : 24-03-06 23:08

> [...]
> bliver brugt der tisses på.
> Hvad kan vi gøre for at undgå det her tisseri?

Tis fra steriliserede hunkatte lugter .... ja af kattetis, mens tis fra
fertile hankatte stinker - Har man én gang lugtet det, kender man
forskellen.

Jeg har selv haft problemet med hankattestrint op ad hoveddøren UDENFOR
og hunkattetis indenfor, og hankattestrint udefor lugter altså ikke
inden for i entreen, selvom det er nok så ramt.

Jeg tror, det er hunkattene, der markerer deres grænser til huset. Prøv
at stille nogle skåle med tørfoder på de udsatte steder (katte tisser
ikke, hvor de spiser), eller spray med Feli-Way eller Feli-Friend.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Berith Thomsen

Dato : 28-03-06 08:42

tak for hjælpen
jeg må tilstå at vi ret hurtigt har forladt tanken om at det var vores egne
katte fordi det var hunkatte. Vi troede ikke at de markerede. Men vi kan
stadig lugte tis både inde og ude, måske tisser der en kat udenfor og så
bagefter føler vores katte trang til at markere indenfor. Jeg vil prøve at
flytte maden, og ellers må vi prøve Feli...
Venlig hilsen Berith