Tingene forsvinder i IE
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 24-03-06 14:57

Hej.

Når jeg går ind på http://www.nordkurs.dk/ med IE6, så er der ingen
tekst oven over billedet af de ni flag, og der er heller ingen
bund-ramme under billedet.

Når jeg så minimerer siden og kalder den frem igen, ja så er de to ting
dukket op og står som de skal!

Er det bare her hos mig, det er sådan, og hvis ikke, hvad dælen er det
så der sker???

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-06 15:04

Mikkel Z. Herold skrev:

> Når jeg går ind på http://www.nordkurs.dk/ med IE6, så er der ingen
> tekst oven over billedet af de ni flag, og der er heller ingen
> bund-ramme under billedet.

Overskriften mangler hos mig, men rammen er okay. Blot jeg
skifter program og vender tilbage, er teksten på plads.

Siden validerer og er problemfri i Opera og FF.

--
Bertel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 24-03-06 15:17

On 24-03-2006 15:03 Bertel Lund Hansen wrote:
> Overskriften mangler hos mig, men rammen er okay. Blot jeg
> skifter program og vender tilbage, er teksten på plads.

Hvor mærkeligt! Prøv så at klikke på linket "Kontaktpersoner i Danmark"
- på den side er der ingen problemer, og den er nøjagtig magen til
hovedsiden i opbygning!

> Siden validerer og er problemfri i Opera og FF.

Netop (selvom det jo ikke er nogen garanti mod IE bugs!).

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-06 15:20

Mikkel Z. Herold skrev:

> [...]
> ingen bund-ramme under billedet.
>
> Når jeg så minimerer siden og kalder den frem igen, ja så er
> de to ting dukket op og står som de skal!

Det lyder meget som et tilfælde af Peekaboo:
<http://www.positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html>

Generelt er <http://www.positioniseverything.net/explorer.html> et
godt sted at lede hvis IE opfører sig mærkeligt og siden ser o.k.
ud i andre browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Haase

Dato : 24-03-06 15:23

Mikkel Z. Herold skrev dette den 24-03-2006 14:56:

> Når jeg går ind på http://www.nordkurs.dk/ med IE6, så er der ingen
> tekst oven over billedet af de ni flag, og der er heller ingen
> bund-ramme under billedet.

[K.L.I.P....Cut Elly]

> Er det bare her hos mig, det er sådan, og hvis ikke, hvad dælen er det
> så der sker???

Hvis jeg tilføjer position:relative under #hoved i css-filen, så er både
tekst og border der hele tiden i IE6 og Firefox.

--
Michael Haase

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 24-03-06 15:28

On 24-03-2006 15:23 Michael Haase wrote:
> Hvis jeg tilføjer position:relative under #hoved i css-filen, så er både
> tekst og border der hele tiden i IE6 og Firefox.

Sådan! Mange tak for det!

I mellemtiden havde jeg også googlet mig frem til peekaboo bug'en og en
løsning med at definere en bredde på min container-div (se "How To
Attack An Internet Explorer (Win) Display Bug" på
http://www.communitymx.com/content/article.cfm?page=2&cid=C37E0), men
dette her er meget lettere.

Tak til alle for svar.

Mikkel