problem med at hente fra tom database
Fra : kim

Dato : 24-03-06 11:09

Jeg er nået et godt stykke vej mee min hjemmeside, og har
allerede modtaget god hjælp herinde.
Tak for det.
Jeg har dog brug for hjælp endnu engang.

Problemet er som følger.

I min databaser kan bruger både oprette, redigere, og slette.

En af databaserne kan risikere at være slettet helt, og så fejler
min side selvfølgelig, da jeg beder om at få hentet poster som
ikke findes.

Hvordan tager jeg højde for dette i min kodning.

Jeg havde selv tænkt noget i stil med:

If RS("DATO") = NULL Then ResponseWrite("Databasen er tom")

Jeg jeg på rette vej, eller er dette helt hen i skoven.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-06 11:14

kim skrev:

> En af databaserne kan risikere at være slettet helt, og så fejler
> min side selvfølgelig, da jeg beder om at få hentet poster som
> ikke findes.

Derfor starter man altid med at tjekke om et postsæt er tomt
(rs.EOF)

> Jeg havde selv tænkt noget i stil med:
>
> If RS("DATO") = NULL Then ResponseWrite("Databasen er tom")

Det funker ikke - her spørger du om en feltværdi er NULL (jeg er i
øvrigt ikke engang sikker på at det vil virke på den måde).

Du skal lave et tjek på rs.EOF før du begynder at bruge dit
postsæt:

' Opret postsættet
   Set rs = conn.execute (sql)
' Tjek om det er tomt:
   If rs.EOF Then
       Response.write "Tom forespørgsel"
   Else
       ' Der er data i postsættet
   End If
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kim

Dato : 24-03-06 11:28

Hej Jens GyldenkærneClausen

Du svarer godt nok hurtigt...... Meget dejligt

Du skal have en stor tak for dine hurtige og gode svar.

Mvh Kim