Hvor kan jeg købe en RIGTIG god kattelem??
Fra : Søs D. Jensen

Dato : 24-03-06 09:47

Er der nogle herinde som kan anbefale mig en RIGTIG god kattelem. En som
slutter tæt, så det ikke trækker????

KH
Søs

Fra : Hanne Engermann

Dato : 24-03-06 10:04

> Søs D. Jensen skrev:
> Er der nogle herinde som kan anbefale mig en RIGTIG god kattelem. En som
> slutter tæt, så det ikke trækker????
>
> KH
> Søs

Jeg kan varmt anbefale dig denne type katte/hundelem. Selvom den slutter
tæt, er der ingen risiko for, at katten får hverken en pote eller halen
i klemme. Det er desværre oplevet adskillige gange med de lemme, hvor
flappen er af fast materiale. Selv har jeg udskiftet mine lemme med
denne model efter sådanne uheld. En kat måtte have amputeret 2/3 af
halen, en anden aflives, da vækstzonerne i poten var knust, og i andre
tilfælde var jeg så heldig at være til stede, så jeg kunne brække
flappen løs for at befri kattens pote, der kom mere og mere i spænd,
eftersom katten prøvede at trække poten til sig.

http://www.safepets.com/aluminumdoors.html
Jeg købte størrelse Medium - Du kan evt. få en forhandler af udstyr til
katte her i Danmark til at bestille den hjem).

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : co@ch [4130]

Dato : 24-03-06 10:39

"Søs D. Jensen" <ss@foenix-vv.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle herinde som kan anbefale mig en RIGTIG god kattelem. En som
> slutter tæt, så det ikke trækker????
>
> KH
> Søs

hos www.haraldnyborg.dk har de Staywell kattelem til 129,-
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6933&n=10100
http://us.st11.yimg.com/store1.yimg.com/I/moravia_1886_4287952

Den er rigtig smart og jeg oplever ikke at det "trækker" her hos mig.
Den slutter tæt via en magnet,
og det kan ikke lade sig gøre at katten kan komme i klemme grundet et smart
dobbelt-lem-system.
Samtidig er den udført med en indvendig aflåselem så du ken "spærre" al
udgang gennem porten.

Jeg synes den er god til små penge.
Istedet for at skrue den op, har jeg limet den fast med montagelim og den
falder ikke af igen

mvh
Bri@n

Fra : Leif Neland

Dato : 26-03-06 09:32

"Søs D. Jensen" <ss@foenix-vv.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle herinde som kan anbefale mig en RIGTIG god kattelem. En som
> slutter tæt, så det ikke trækker????

Jeg overvejer om man ikke kan lave en med roterende børster, som i en
vasketunnel.
Så jeg slipper for at fjerne en bordtennisbold af hår i deres
favoritlænestol hver anden dag...
Har to "almindelige" katte.

Leif

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 26-03-06 13:49

Tusind tak for svarene.

KH
Søs

Fra : Winther

Dato : 26-03-06 21:01

> [...]
> vasketunnel.
> Så jeg slipper for at fjerne en bordtennisbold af hår i deres

Strangko kløbørste?

Fra : Joan

Dato : 20-04-06 14:02

> Er der nogle herinde som kan anbefale mig en RIGTIG god kattelem. >

Hej
Skriv din adresse, så skal jeg hjælpe dig.
Noboens hankat, er efterhånden et skadedyr på vores ejendom.
har anskaffet en fælde, og jeg kan da godt send dig en kattelem, når jeg har
indfanget den.
joan