Alternativ til Cybercity udstyr?
Fra : Brian Svennum

Dato : 24-03-06 09:04

Hej gruppe,

Jeg kører p.t. med min gamle Cisco 677 router fra Cybercity, men den
er ved at være lidt "syg", idet den ikke altid vil huske mine
forwardede porte og så har den en mani med at stoppe helt eller
delvist, så der ikke er ret meget hastighed at gøre godt med. Dét
problem kan så afhjælpes ved at power routeren on/off, hvorefter den
så kan køre fuld hastighed i et døgn eller 2 igen. Problemet har den
haft i et godt stykke tid, men der skulle ikke være noget galt med min
linje ifølge CC support.
På et tidspunkt tænkte jeg, at jeg ville prøve en anden router, en
Zyxel 650R, men den er helt tosset. Hvis jeg kører fuld hastighed skal
jeg power on/off 10-12 gange på en dag.
Nu går jeg så og overvejer at få noget trådløst netværk, men jeg vil
under ingen omstændigeheder have noget at det udstyr CC tilbyder, som
man kan købe/leje til deres skyhøje priser. I stedet tænkte jeg på
f.eks. et D-Link DSL 300T, som de nævner på
http://koksby.dk/index.php?id=adsl#cckompatible
og så koble en D-Link AirPlus XtremeG+ DI-824VUP+ på adsl modemet for
at få trådløst netværk.

Er der nogen der har erfaring med dén kombination, eller ved om det
egentlig kan lade sig gøre?

På forhånd tak!

Mvh
Brian Svennum

Fra : Søren

Dato : 24-03-06 09:55

> [...]
> at få trådløst netværk.
>
> Er der nogen der har erfaring med dén kombination, eller ved om det

Jeg har ikke erfaring med D-Link 300T, men jeg har erfaring med dette
Westell modem på en CC linie:
http://www.ezenture.com/ezenture/dsl_routers.php
Den model jeg har (jeg mener det er model 6300), har én RJ11 (ATM/PPPoA)
indgang, én RJ45 udgang og én USB udgang (som jeg ikke bruger).

De sælger også et produkt kaldet VersaLink (mener jeg nok, at den hedder)
som også har trådløst AP indbygget. De sælger dog ikke til private, men det
er det eneste alternativ som jeg kender til en CC router (udover DLINK
300T).

Jeg har ikke haft problemer med det.

Fra : Brian Svennum

Dato : 25-03-06 22:24

On Fri, 24 Mar 2006 09:55:29 +0100, "Søren" <soren@invalid.xyz> wrote:

> [...]
>er det eneste alternativ som jeg kender til en CC router (udover DLINK

Takker for svaret.

Mvh
Brian Svennum