Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Betale med dankort over Internet
Fra : Kim

Dato : 23-03-06 21:39

Når man køber noget over Internet, må de så trække pengene før de har
afsendt varen

Jeg har købt en tilskuds over Telmore, det er en uge siden

De har trukket pengene over min konto og de har ikke afsendt min telefon i
nu

Jeg har hørt af man først må trække pengene når man afsender varen

Er det rigtig, eller kan de bare trække pengene og vente med at afsende
varen

Jeg har ringet derind, de siger at der er sket en fejl, men derfor kan de
vel ikke bare trække penge fra min konto, før de har afsendt min telefon

Fra : LarsJ

Dato : 23-03-06 23:26

Kim skrev:
> Når man køber noget over Internet, må de så trække pengene før de har
> afsendt varen

nej

> [...]
>
> Jeg har hørt af man først må trække pengene når man afsender varen
>
> Er det rigtig, eller kan de bare trække pengene og vente med at afsende

igen - nej

> Jeg har ringet derind, de siger at der er sket en fejl, men derfor kan de
> vel ikke bare trække penge fra min konto, før de har afsendt min telefon

igen-igen - nej

PS: spørgsmålet hører egentlig til i dk.forbruger

Fra : Leif Neland

Dato : 24-03-06 07:16

"Kim" <kim7@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har hørt af man først må trække pengene når man afsender varen
>
> Er det rigtig, eller kan de bare trække pengene og vente med at afsende

Ja, de må først trække pengene, når de sender varen.
Ja, de kan trække pengene med det samme.

Hint: hvad man må og hvad man kan er ikke det samme...
Jeg kan godt køre 130 i byzone, men jeg må ikke.

> Jeg har ringet derind, de siger at der er sket en fejl, men derfor kan de
> vel ikke bare trække penge fra min konto, før de har afsendt min telefon

Leif

Fra : darkh

Dato : 24-03-06 09:15

> [...]
> vel ikke bare trække penge fra min konto, før de har afsendt min telefon

De må ikke trække pengene inden de afsender varen.

Skriv til dem at du vil bede din bank om at tilbageføre pengene, hvis du
ikke har varen inden imorgen kl. 1200. Det har virket for mig et par gange,
både varer fra england og DK.

mvh
Jesper

Fra : Kim

Dato : 24-03-06 09:18

Tak for hjælpen, det var et svar jeg kunne bruge

Fra : Lars O.

Dato : 24-03-06 23:13

On Thu, 23 Mar 2006 21:38:49 +0100, Kim wrote:

> [...]
> vel ikke bare trække penge fra min konto, før de har afsendt min telefon

Det er ikke ulovligt at trække pengene med det samme, men det er et brud
på deres aftale med PBS. Efter sigende skulle PBS ikke se med milde øjne
på det.

/Lars