Forward via værdi
Fra : N. Christensen

Dato : 23-03-06 18:50

Jeg har et galleri der vises ved 'billeder_showpic.php3?id=41501',
det er blevet ændret til 'billede.php?id=41501' i mit nye design.

For at undgå for mange døde links, hvordan sender jeg så brugere
der klikker ind på det gamle link frem til det nye?

Kan jeg på en eller anden måde lave et forward script, som tager
den værdi efter '?id=41501' (eller hvilket tal der nu var der),
og smider bruger videre til den nye side?

Jeg er ikke så skarp i php/sql, så eksempler eller færdige scripts
modtages med kyshånd.

--
N. Christensen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-03-06 19:05

"N. Christensen" <isonick@gmail.com> writes:

> [...]
> den værdi efter '?id=41501' (eller hvilket tal der nu var der),
> og smider bruger videre til den nye side?

Fx.:

header("Location: http://.../billeder_showpic.php3?id=".intval($_GET['id']));

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : N. Christensen

Dato : 23-03-06 20:12

> Fx.:

Tak.

Det vil jeg prøve at lege lidt med. Ellers vender jeg tilbage.

--
N. Christensen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 25-03-06 14:01

N. Christensen wrote:
> [...]
> og smider bruger videre til den nye side?
>
> Jeg er ikke så skarp i php/sql, så eksempler eller færdige scripts

Her er en redirect-funktion der virker uanset om headers er sendt:

<?
function Redirect($url){
if (headers_sent()){
?><script type="text/javascript">location.href =
"<?=$url?>";</script><?
}else{
header("Location: " . $url);
}
}

Redirect("?id=41501");
?>

Bemærk at funktionen er skrevet direkte i min mailklient og derfor ikke
testet.

Kasper Johansen

Fra : N. Christensen

Dato : 27-03-06 00:00

> Her er en redirect-funktion der virker uanset om headers er sendt:

Mange mange tak.

--
N. Christensen