refresh kl. xx:xx?
Fra : jeppe

Dato : 23-03-06 16:04

Er det muligt at gøre så en side refresher/oploader sig selv igen
på et bestemt tids punkt?
Det vil sige hvis man nu sider på den side og fx. læser noget,,
og klokken bliver 12:01 så refresher/oploader siden sig selv
automatisk.. er det muligt?

mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-03-06 22:26

jeppe wrote:
> [...]
> Det vil sige hvis man nu sider på den side og fx. læser noget,,
> og klokken bliver 12:01 så refresher/oploader siden sig selv

Side 287 i "Webdesign - illustreret håndbog", 2. udgave

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-06 23:05

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Side 287 i "Webdesign - illustreret håndbog", 2. udgave

Ja, du er generelt flink til at besvare indlæg i grupperne og har
en energi til det, som jeg ikke har mere.

Men...

at du i nu to indlæg blot henviser til din bog, synes jeg er lidt
for meget reklame.

Ganske vidst kan den lånes på biblioteket, men det er vel også et
ønske om, at folk køber den.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes medmindre
det aktivt ændres.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-03-06 11:50

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Side 287 i "Webdesign - illustreret håndbog", 2. udgave

Follow-up:

1. Bogen kan lånes på biblioteket.
2. Det script, jeg refererer til, er dette:

<script type="text/javascript">
var ugedag = new Array("sun", "mon", "tue", "wed", "thu", "fri", "sat");
var idag = new Date();
var dag = ugedag[idag.getDay()];
if (idag.getHours() <= 15)
   tpd = "am"
else
   tpd = "pm";
window.location=dag + tpd + ".htm";
</script>

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Michael Haase

Dato : 24-03-06 12:00

Jørgen Farum Jensen skrev dette den 24-03-2006 11:50:

> [...]
>
> <script type="text/javascript">
> var ugedag = new Array("sun", "mon", "tue", "wed", "thu", "fri", "sat");

Gør det script det som Jeppe spørger efter?
Som jeg læser hans spørgsmål, er det den *samme* side der skal indlæses
igen på et bestemt tidspunkt, ligegyldigt hvor længe siden har været
åben, og så vidt jeg kan se på dit script henter det en ny side alt
efter hvilken dag og tid på dagen det er, når scriptet bliver kaldt.

Er det forreste med vilje at din eftermiddag først begynder kl. 16,
eller er det en smutter?

--
Michael Haase

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-03-06 12:13

Michael Haase wrote:

> [...]
> åben, og så vidt jeg kan se på dit script henter det en ny side alt
> efter hvilken dag og tid på dagen det er, når scriptet bliver kaldt.

Hovedet under armen og hastigt ud ad stepperne...

Jeg har ikke læst spørgsmålet ordentligt.

> Er det forreste med vilje at din eftermiddag først begynder kl. 16,

Det er med vilje, scriptet (i lidt udvidet form)
har været brugt til at vise nogle skærmbilleder
i en informationskiosk, hvor nogle informationer
skulle vises om dagen og andre om aftenen.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Michael Haase

Dato : 24-03-06 12:36

Jørgen Farum Jensen skrev dette den 24-03-2006 12:13:

> Hovedet under armen og hastigt ud ad stepperne...
>
> Jeg har ikke læst spørgsmålet ordentligt.

Kan jo ske for selv den bedste, men kan man ikke justere det lidt noget
hen ad:

<script type="text/javascript">
function refresh() {
var idag = new Date();
if ((idag.getHours() = 12) && (idag.getMinutes() = 1)) {
window.location=navn_på_side+".htm";
}
setTimeout('refresh()',60000);
}