MySQL: Find alle poster med tomt felt...
Fra : Magnus

Dato : 23-03-06 15:14

SQL="SELECT * FROM Billeder WHERE billedtype='' ORDER BY id"

Hvordan får jeg hentet alle de poster hvor feltet "billedtype" er tomt eller
indeholder en tekst på maks 1 tegn?

/Magnus

Fra : Martin

Dato : 23-03-06 16:13

Magnus wrote:
> SQL="SELECT * FROM Billeder WHERE billedtype='' ORDER BY id"
>
> Hvordan får jeg hentet alle de poster hvor feltet "billedtype" er tomt eller
> indeholder en tekst på maks 1 tegn?
>
> /Magnus

SELECT * FROM Billeder
WHERE
billedtype IS NULL
OR
billedtype = ""

Fra : Tom Jensen

Dato : 23-03-06 17:06

Martin skrev:

> SELECT * FROM Billeder
> WHERE
> billedtype IS NULL
> OR
> billedtype = ""
og til at finde dem med 1 tegn bruger du

OR length(billedtype) = 1

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -