B inkomst på alm selvangivelse ?
Fra : Anders R

Dato : 22-03-06 22:27

Hej Gruppe.

Er helt grøn i dette og håber nogen kan hjælpe kaste lidt lys over et par
ting.

Jeg har tjent en smule penge (12.000kr), ved et enkelt job, ved siden af mit
normale arbejde.
Jeg er ikke momsreg.

I hvilken rubrik på min selvangivelse skal jeg angive dette beløb ?
Eller skal jeg bede om en udvidet selvangivelse ?

Jeg har haft udgifter ved arbejdet (4000kr), skal disse trækkes fra mit
tjente beløb, når jeg indtaster beløbet i rubrikken ?

Mangler jeg noget for at nogen kan besvare ovenstående ? Så sig endelig til.

Tusind tak for svar.
Anders

Fra : Anders R

Dato : 25-03-06 01:04

"Anders R" <webmaster@anjaro.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
>
> Er helt grøn i dette og håber nogen kan hjælpe kaste lidt lys over et par
> ting.

Er spørgsmålet for svært ?
Mangler jeg at give specifikke oplysninger for at kunne svare ?
Eller er jeg bare for håbløs ? :(

Håber nogen gider at rede det ud for mig.

Mvh
Anders

Fra : Holst

Dato : 25-03-06 09:10

Anders R wrote:

> Er spørgsmålet for svært ?
> Mangler jeg at give specifikke oplysninger for at kunne svare ?
> Eller er jeg bare for håbløs ? :(
>
> Håber nogen gider at rede det ud for mig.

Du kunne jo ringe til Skat: 72 22 18 18. De kan med sikkerhed svare dig,
og de får deres penge for at gøre det. Jeg kunne da også godt gå ind og
se i hvilken rubrik, jeg normalt skriver det, men helt ærlig, så gider
jeg ikke lette røven for det. Når jeg ikke får penge for det, så må jeg
jo indrømme, at jeg sjældent gider rejse mig fra kontorstolen og lave en
større eller mindre undersøgelse for at løse andres problemer - navnlig
ikke, når disse problemer kan løses ved at fyren tager telefonen og
ringer til Skat.

Fra : Anders R

Dato : 25-03-06 10:49

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke, når disse problemer kan løses ved at fyren tager telefonen og ringer

Tak, det var da et ærligt svar, i det mindste :).

Anders R

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-03-06 09:56

Tidsindstillingen på din pc er forkert - sikkert noget sommertid-sjov....

mvh.
Uffe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-03-06 10:08

Ups - jeg missede helt dato'en

Fra : Leonard

Dato : 27-03-06 11:01

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

>Ups - jeg missede helt dato'en

Det er heller ikke nemt at vende sig til det der skiften mellem
vinter- og sommertid
- der smutter hurtigt et par dage ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Klaus

Dato : 25-03-06 23:06

Rubrik 12
Nej, du skal ikke have en udvidet selangivelse
Ja, du selvangiver beløb incl. moms fratrukket dine udgifter incl.
moms.
Mine bud - men skattefar ved altid bedst.

--
/Klaus

http://www.erpforum.dk - hvor brugere, forhandlere og producenter af
ERP mødes

Fra : Anders R

Dato : 29-03-06 15:09

"Klaus" <kristensen.klaus@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tak det var lige hvad jeg var ude efter :)

Anders

(undskyld det sene svar)

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-03-06 10:26

Klaus wrote:
> [...]
> Ja, du selvangiver beløb incl. moms fratrukket dine udgifter incl.
> moms.
> Mine bud - men skattefar ved altid bedst.

Hvor kommer momsen ind i billedet når han ikke er momsregisteret?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-03-06 12:15

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in message

> Hvor kommer momsen ind i billedet når han ikke er momsregisteret?

Den skal netop blive inde i billedet. Havde han været moms-registreret,
skulle beløbene have været uden moms. Så var moms-delen blevet afregnet
særskilt.

hilsen
Uffe

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-03-06 14:36

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
>

> Den skal netop blive inde i billedet. Havde han været moms-registreret,
> skulle beløbene have været uden moms. Så var moms-delen blevet afregnet

Det har du jo selvfølgelig ret i.
Jeg tolkede det bare som at de penge han have tjent var incl moms på den
måde det blev skrevet, og det er de jo ikke når han ikke er momsregistreret.

--
Mvh Anders Christensen