Fullscreen i IE
Fra : Benny Nissen

Dato : 22-03-06 22:29

Hej.

Hvorfor virker:
window.open('player.htm','player','fullscreen=yes')
fint på localhost (IIS5), men ikke på webhotellet (Apache) ?

Lokalt får jeg helt fuld skærm, men på webhotellet er der stadig
titel-linien + en ramme om hele vinduet ?

http://bennynissen.dk/docs/player/

IE kan da vel for fa... ikke kende forskel på en lokalserver og en
'undebys'-server ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-06 22:45

Benny Nissen skrev:

>IE kan da vel for fa... ikke kende forskel på en lokalserver og en
>'undebys'-server ?

Åbentbart, med IE6 sp2 blev muligheden for at fjerne disse ting i
et fullscreenvindue umuliggjort.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-03-06 23:08

Quoth Benny Nissen:
> IE kan da vel for fa... ikke kende forskel på en lokalserver og en
> 'undebys'-server ?

Jo, fordi Microsoft (surprise, surprise) har lavet deres egen udgave af
TCP/IP som IE og IIS snakker sammen.

http://grotto11.com/blog/slash.html?+1039831658

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-06 23:29

Kristian Thy skrev:

> Jo, fordi Microsoft (surprise, surprise) har lavet deres egen
> udgave af TCP/IP som IE og IIS snakker sammen.
>
> http://grotto11.com/blog/slash.html?+1039831658

Den beskrevne teknik gør det muligt for IE at skelne IIS-servere
fra andre webservere - men det har ikke noget med lokal vs. udenbys
server at gøre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-03-06 23:39

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 22-03-2006 23:29 og fik
dette ud af det:

> Den beskrevne teknik gør det muligt for IE at skelne IIS-servere
> fra andre webservere - men det har ikke noget med lokal vs. udenbys
> server at gøre.

Vil det sige, at hvis jeg afvikler fra en lokal Apache-server vil det
ikke virke heller ? IE kan vel ikke snakke sammen med Apache ?

(Har ikke lige mod på at indtallere Apache bare for at teste det).

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-03-06 23:40

Quoth Jens Gyldenkærne Clausen:
> Den beskrevne teknik gør det muligt for IE at skelne IIS-servere
> fra andre webservere - men det har ikke noget med lokal vs. udenbys
> server at gøre.

Det er korrekt, men OP havde netop en IIS lokalt og en Apache ude i
byen.

\\kristian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-06 00:02

Benny Nissen skrev:

> Vil det sige, at hvis jeg afvikler fra en lokal Apache-server
> vil det ikke virke heller ?

Nej, det tror jeg ikke.

IE (og enhver anden browser) kan sagtens afgøre om der er tale om
en lokal server uden at bruge specielle kneb rettet mod IIS.

Som nævnt tidligere kan man ganske simpelt tjekke om browserens ip-
nummer er det samme som serverens (eller evt. om server-ip'en er en
lokal adresse).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-06 00:07

Kristian Thy skrev:

> Det er korrekt, men OP havde netop en IIS lokalt og en Apache
> ude i byen.

OP? (Benny Nissen?)

Jeg kan ikke se nogen grund til at IE skulle have forskellige
sikkerhedsindstillinger for javascript alt efter hvilken webserver
man arbejder på - et ondsindet javascript kan ligge lige så godt på
en Apache-server som det kan på en IIS.

Der kan derimod være god grund til at have forskellige
sikkerhedsindstillinger for den lokale maskine (eller lokale
server) og så "udenbys" servere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-03-06 08:25

Quoth Jens Gyldenkærne Clausen:
> OP? (Benny Nissen?)

Original Poster.

> [...]
> sikkerhedsindstillinger for javascript alt efter hvilken webserver
> man arbejder på - et ondsindet javascript kan ligge lige så godt på

Ja, det synes vi - men tror du MS er enige?

\\kristian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-06 11:04

Kristian Thy skrev:

> Original Poster.

Det har jeg aldrig set før.

> Ja, det synes vi - men tror du MS er enige?

Ja - de ville skyde sig selv i foden hvis de skelnede på den måde.
IIS er ikke i nærheden af den markedsdominans som IE har, og
Microsoft ville have et seriøst forklaringsproblem hvis de skulle
forsvare at IE er sikker at anvende på IIS-servere, men ikke sikker
på andre servere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-03-06 17:51

> [...]
> Microsoft ville have et seriøst forklaringsproblem hvis de skulle
> forsvare at IE er sikker at anvende på IIS-servere, men ikke sikker

Det lyder da som standard FUD i mine ører ...

\\kristian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-06 23:16

Benny Nissen skrev:

> IE kan da vel for fa... ikke kende forskel på en lokalserver
> og en 'undebys'-server ?

Det er vel ikke så svært - der er indtil flere parametre at bedømme
det på. En mulighed er at se om browser og server har samme ip-
adresse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen