CSS: helt gal med markering i IE
Fra : Leonard

Dato : 22-03-06 21:16

http://dhf-net.dk/ går det helt galt når jeg vil markere noget
tekst i IE.
FF brokker sig selvfølgelig ikke ...

Det er noget med CSS, hvor IE ikke kan lide at noget er med position:
absolute; men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan omgå det?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : per christoffersen

Dato : 22-03-06 21:32

> Det er noget med CSS, hvor IE ikke kan lide at noget er med position:
> absolute; men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan omgå det?

Jeg kan ikke lige se, hvorfor du vil bruge absolut positionering til den
side. Det burde kunne alves uden positionering, men bare med indholdet i den
rigtige rækkefølge i forskellige div-er.

Såvidt jeg kan se, skal du bruge:
en 'wrapper til hele indholdet for at centrere vandret. Den angiver også
indholdsbredden samlet.

en indholds div udelukkende til at skifte fra centrereing til
venstrestilling (mest af bekvemmelighedshensyn...). Den rummer alt resten af
indholdet

en div til topbar i fuld bredde til logo mv.

en div til venstre spalte med fast bredde og float:left + indstillinger for
border-right og left + baggrundsfarve

en div til midterspalte med fast bredde og float:left + indstillinger for
border-left (dotted)
denne kan efterfølgende fylde med flere divs til de forskellige del af
indholdet, men det er egentlig ikke nødvendigt

en div til højre spalte med fast bredde og float:left + indstillinger for
border-left og baggrundsfarve

/Per

Fra : Leonard

Dato : 22-03-06 21:52

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Jeg kan ikke lige se, hvorfor du vil bruge absolut positionering til den
>side. Det burde kunne alves uden positionering, men bare med indholdet i den
>rigtige rækkefølge i forskellige div-er.

Det kan du jo mene, men jeg vil have indhold før top-, venstre- og
højremenu.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-06 01:30

Leonard wrote:

> Det kan du jo mene, men jeg vil have indhold før top-, venstre- og
> højremenu.

Der er heller ikke noget i vejen med at placere top, venstre og højre med
absolut positionering og til sidst bare give midterste spalte en tilpas
margin-top, margin-left og margin-right, så den ikke smutter ind under
toppen eller venstre og højre spalte.

Så kan du sagtens have indholdet på siden skrevet i kildekoden før de faste
elementer i toppen, venstre og højre side.

Kig på, hvordan jeg ha lavet mine sider. Der er ganske vist ikke nogen højre
spalte, men det gør ikke nogen forskel i funktionen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-06 22:29

Leonard skrev:

> Det er noget med CSS, hvor IE ikke kan lide at noget er
> med position: absolute;

Ja, sådan opfører IE sig med position: absolute;

> men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan omgå det?

Prøv at bruge padding i stedet, for at skubbe indholdet på
plads, aktuelt har du sat den til 0.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss

Fra : David Trasbo

Dato : 23-03-06 11:58

Allan Vebel skrev:

> Prøv at bruge padding i stedet, for at skubbe indholdet på
> plads, aktuelt har du sat den til 0.

Det har også den fordel, at hvis man undlader at lægge en <div> uden om
indholdet, og så placerer det med padding, så vil indholdet benytte den
plads der nu er til rådighed. Og man behøver derfor ikke at angive bredde
e.l.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Leonard

Dato : 28-03-06 21:07

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Prøv at bruge padding i stedet, for at skubbe indholdet på
>plads, aktuelt har du sat den til 0.

Det ser ud til at virke fint i FF, men hvorfor er det lige at IE ikke
kan finde ud af det med den første .content ?

http://test.dhf-net.dk/

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/