Finde pageYOffset i IE
Fra : Benny Nissen

Dato : 22-03-06 21:02

Hej.

Jeg har to rammer ved siden af hinanden.

Fra rammen i venstre side skal jeg finde ud af, hvor langt rammen i
højre side er scrollet ned.

I Firefox bruger jeg bare:
parent.frames["showframe"].window.pageYOffset

hvor showframe er den højre ramme. Det virker fint, men ikke i IE. Der
får jeg bare en 'undefined'.

What to do ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-06 23:17

Benny Nissen skrev:

> I Firefox bruger jeg bare:
> parent.frames["showframe"].window.pageYOffset
>
> hvor showframe er den højre ramme. Det virker fint, men ikke i
> IE. Der får jeg bare en 'undefined'.

Har du et link til siden?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-03-06 23:40

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 22-03-2006 23:17 og fik
dette ud af det:

> Har du et link til siden?

Jeps. http://bennynissen.dk/docs/player/

Nå, men :

var iebody=(document.compatMode && document.compatMode != "BackCompat")?
parent.frames["showframe"].document.documentElement :
parent.frames["showframe"].document.body
var y = document.all? iebody.scrollTop : pageYOffset

ser ud til at virke i IE og Firefox, hvor y så indeholder det antal
pixel, dokumentet er scrollet ned.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk