HTML / Tabeller HJÆLP please.
Fra : Martin

Dato : 22-03-06 19:05

Jaa.

Koden:

body {background-color: #ff99cc;}

</head>

<center>
href="resultater.html" target="_self">Resultater</a>

Problemet : Hvordan linker jeg med Tabeller, når jeg Fx. klikker
på forside, hvordan får jeg den åbnet i indhold, jeg keg briger
Tabeller, jeg gider ikke at bruge frames, men skal jeg det ? for
at det virker, hjælp tak Please

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-03-06 19:51

Martin wrote:

> [...]
> på forside, hvordan får jeg den åbnet i indhold, jeg keg briger
> Tabeller, jeg gider ikke at bruge frames, men skal jeg det ? for

Det er kun med frames, at du kan bruge en targetattribut.
Det er netop den attributs formål at åbne en ny webside i
samme browservindue som det, hvori linket befinder sig.

Frames bruges ikke mere til hverken dette eller ander formål.

Du skal helle rikke bruge tabeller til andet end tabeller, og
altså ikke til at positionere dine elementer på websiden. Til
det formål skal du bruge position eller float-egenskaben.

På websiden

http://www.webdesign101.dk/csslayout/oversigt.php

finder du 20 30 forskellige layoutmodeller, der alle er
lavet på den moderne måde.

I moderne websidekonstruktion indeholder hver side en menu af
links, og når man klikker på et link indlæses en ny webside.
Færdig.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..