Adgang til FTP server via effecient router~
Fra : Jan Møller Mikkelsen

Dato : 22-03-06 18:54

Kære Gruppe.

Jeg har en Internet adgang vi a TDC, med en router Efficient 5880. Routeren
er sat op til at der på port 1 er en VPN kanal som via en citrix adgang
giver adgang til min arbejdsplads. De øvrige 4 porte går direkte på Wan
adgang.

Routerne er standart sat op af TDC til port forward fra Wan siden til en Ip
adresse 192.168.1.4. Jeg har sat en FTP server på, Synology som bare kører
super. OG der virker :) Synology'en er sat op med past IP adresse som svarer
til den adresse som der er port forward på J

Jeg har også et trådløst netwærk hvor jeg har en router Dlink 604. Routeren
er sat til en port i TDC effefient router og er sat op til dynamisk IP
adresse. Det virker, jeg kan komme på nettet fra denne router også.

Mit spørgsmål er følgende:

Kan jeg koble min ftp server ( synology) på min d-link router som jo er
koblet til TDC routeren og få adgang til ftp'en via nettet uden at TDC skal
kode om i min router. Jeg kan IKKE få det til at virke?

Jeg har forsøgt følgende:

Forsøgt at opsætte D-link til DMZ så sysnology serverens Ip adresse (
fastsat til 192.168.1.4) går igennem routeren. dette er ikke muligt fordi
Dlink's parametere er begrænsede således at det kun er det sidste ciffer
192.168.0.(X) som kan ændres.

Forsøgt at sætte dlink routeren op med fast IPadresse så den var
192.168.1.4, hvilket er den adresse som Effecient routeren er opsat til post
forward på... Så kan jeg ikke komme på nettet igennem dlink routeren.

Har i forslag til hvordan jeg klarer den opgave.. Eller skal jeg "købe"
andre routere /switche for at få det til at virke ???

Der ud over vil jeg gerne vide om jeg på nogen måde kan få min VPN port på
effeecient outeren til at "spille" på samme netværk som de øvrige porte på
min effecient router. Dette vil nemlig medføre at jeg kunne dele min printer
som sidder på min pc'er som kører via VPN porten, på mit lokalnetværk

MVH

jan