Anskaffelse af kat nr. 2
Fra : Camilla Hultberg

Dato : 22-03-06 13:03

Hej..
Jeg har i forvejen en dejlig hankat på snart 1 år.. Min kæreste og jeg
har snakket om at få en kat mere... Men er det for sent nu?? Vil vores
kat kunne acceptere en ny (så de kunne lege sammen) eller er han for
gammel nu??

Med venlig hilsen
Camilla Hultberg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 22-03-06 17:57

Camilla Hultberg wrote:
> [...]
> har snakket om at få en kat mere... Men er det for sent nu?? Vil vores
> kat kunne acceptere en ny (så de kunne lege sammen) eller er han for

Hej
Nej det er ikke forsent, og det er en rigtig god idé at få en legekammerat
og ven til ham. Jeg går ud fra han er kastreret.
Når du har fundet en kammerat kan du introducere dem til hinanden på
forskellig måde. Nogle sætter dem sammen med det samme og nogle gange går
det godt, jeg er mere for at man introducere dem over lidt tid for en
sikkerhedsskyld.
Du kan læse lidt mere her: http://www.katteinfo.dk/ento.htm

Held og lykke med at finde en ny ven, kender du iøvrigt www.vildkat.dk og så
er der selvfølgelig alle internaterne som Inges Katteehjem og Kattens Værn,
men I har måske allerede noget i kikkerten.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Camilla Hultberg

Dato : 22-03-06 18:09

> [...]
> er der selvfølgelig alle internaterne som Inges Katteehjem og Kattens Værn,
> men I har måske allerede noget i kikkerten.

Hej Denise
Tusind tak for dit svar... og tak for alle de links du gav mig.. Jeg
glæder mig allerede til at komme ud og kigge... Jeg tror du har ret i at
de skal introduceres over lidt tid, det er jo hans hjem!!!
Forresten, måske kan du også svare mig på dette: Min kat er en alm.
huskat 1 år gammel alm. af bygning og vejer næsten 5 kg. Han er stor men
absolut ikke tyk. Er det normalt??

Fra : Denise

Dato : 22-03-06 22:15

Camilla Hultberg wrote:

> [...]
> Forresten, måske kan du også svare mig på dette: Min kat er en alm.
> huskat 1 år gammel alm. af bygning og vejer næsten 5 kg. Han er stor

Velbekomme
Det med vægten har jeg ikke meget forstand på, det har jo noget med
kropsbygning og knogler at gøre. Mine vejer hhv. 4 kilo - 6,3 kilo og 6.8
kilo og de er hhv 11, 11 og 17 år.
Hvad de vejede da de kun var 1 år kan jeg slet ikke huske. Men virker han
ikke fed og ikke har for meget hængemave er han vel ok - men det er meget
individuelt.
Smid et billede ind i en profil på www.dk-fritid-dyr-kat.dk så kan vi se
ham.

--