Navigation i k750
Fra : Eg Egemarke

Dato : 22-03-06 10:43

Ja har set der på en nokia og har skaffet en bluetooth GPS antenne jeg
alligevel skulle bruge til min Ipaq.
Spørgsmålet er så om jeg kan få noget program der kan køre på min k750 ??
Eller er det kun Nokia der kan det ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Pistolprinsen

Dato : 22-03-06 13:34

> Ja har set der på en nokia og har skaffet en bluetooth GPS antenne jeg
> alligevel skulle bruge til min Ipaq.
> Spørgsmålet er så om jeg kan få noget program der kan køre på min k750 ??
> Eller er det kun Nokia der kan det ??

Jeg kører selv med en BlueTooth GPS på min K750i og med WayFinder
navigation.
Jeg havde før TomTom på min PocketPC, med selvsamme BlueTooth GPS, men må
sige at WayFinder er langt bedre...

Og, ligesom TomTom, så findes wayfinder på dansk, med en sød dame, der
fortæller dig hvor og hvornår du skal dreje - på dansk

Anbefales værdi...
Og, nej, jeg modtager ikke retur-kommission eller andet fra WayFinder - kan
blot lide programmet, og synes det er ganske sejt, at min mobiltelefon kan
vises mig vej (hvilket alle passagerer i min bil også synes

Pistolprinsen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 22-03-06 14:24

Nu havde jeg tænkt at bruge tomtom mobile, men hvilket system skal jeg vælge
der er flere forskellige "symbian" ??

Nogen gode ideer.

Fra : Pistolprinsen

Dato : 22-03-06 15:35

Jeg tror slet ikke TomTom laver navigation til Java-telefon, som en K750i
er....

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-03-06 15:06

"Pistolprinsen" <@> wrote in message
> Jeg tror slet ikke TomTom laver navigation til Java-telefon, som en K750i
> er....

nu kan man vidst ikke kalde K750 en javatelefon...

Men nej TomTom vil ikke køre på en K750 (der også kan afvikle visse java
applikationer)

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-03-06 20:55

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
> Jeg kører selv med en BlueTooth GPS på min K750i og med WayFinder
> navigation.
> Jeg havde før TomTom på min PocketPC, med selvsamme BlueTooth GPS, men må
> sige at WayFinder er langt bedre...

Hvor meget data overføres til telefonen når man bruger Wayfinder? Trækker
den vildt meget trafik eller er det begrænset?

Ved godt det afhænger af hvor meget den bruges, men hvis du kan give en
beskrivelse af hvor ofte du bruger den, og hvor mange MB eller kr. du bruger
den, så vil det være fint.

Wayfinder lyder interessant, men hvis man oveni skal lægge 500-1000 kr pr.
md. så skal det nok overvejes en gang mere...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Pistolprinsen

Dato : 25-03-06 08:10

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved godt det afhænger af hvor meget den bruges, men hvis du kan give en
> beskrivelse af hvor ofte du bruger den, og hvor mange MB eller kr. du

Nu kan jeg af gode grunde ikke sige, hvor meget det vil koste for dig, da
det jo afhænger af, hvilken udbyder, hvilket abonnement, hvilken aftale
o.s.v..

Men, et kig på min datatæller i min SE K750i siger mig, at jeg henter ca.
5-6 MB om måneden ved at bruge WayFinder 2-3 gange om ugen.

Måske lidt meget, men trods alt ikke mere end, at det ikke vælter budgettet

Mængden af data afhænger selvfølgelig også af, i hvor stort område du kører,
da WayFinder selvfølgelig kun henter nye kort data, når du bevæger dg ud
over det område, som allerede ligger i telefonen.

Mit gæt vil være, at hvis du mest benytter WayFinder til at finde rundt i
den samme by, vil mængden af data-overførsel være begrænset.

Personligt benytter jeg den til at finde vej rundt mest i midtjylland - med
en enkelt smutter til Sønderjylland

Jeg er i det store og hele ganske tilfreds med WayFinder - eneste lille
minus er, at det ikke er så vaks at indskrive adresser på en sådan lille
Java-telefon med numerisk tastatur, som det var på min PocketPC med TomTom.

Men, det er vel en vanesag...

Pistolprinsen