Html duplikering
Fra : nbm

Dato : 22-03-06 10:42

Hejsa

Jeg er ved at udvikle en hjemmeside (XHTML 1.0 Transitional) til
firmaet og bruger Macromedia Dreamweaver 8. Problemet er at jeg
har designet klart , men vil undgå at duplikere siderne når nogle
menulinks bliver brugt. Så hvis jeg ændrer på en side skal alle
andre også ændres. :(

Har I en løsning eller tips til løsningen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-03-06 11:02

nbm ramte sit keyboard den 22-03-2006 10:42 og fik dette ud af det:

Kig på Templates i DW

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 22-03-06 11:25

nbm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> menulinks bliver brugt. Så hvis jeg ændrer på en side skal alle
> andre også ændres. :(
>
> Har I en løsning eller tips til løsningen?

include file

PerR

Fra : David Trasbo

Dato : 22-03-06 11:33

Per Rasmussen skrev:

> include file

Hvis man nu ikke ved hvad "include file" er, tror du så man ved hvad det
betyder?

Ved hjælp af noget serverside (ASP eller PHP) kan du inkludere den samme fil
på flere sider. Det kan du læse mere om her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclvirt

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : per christoffersen

Dato : 22-03-06 11:40

"David Trasbo" <datra@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ved hjælp af noget serverside (ASP eller PHP) kan du inkludere den samme
> fil på flere sider. Det kan du læse mere om her:

Men når man nu har gang i Dreamweaver er det nok mere simpelt at anvende de
funktioner i programmet, som kan det samme (omend knap så elegant).
Benny Nissen har udpeget dem.

/Per

Fra : nbm

Dato : 22-03-06 14:23

per christoffersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Men når man nu har gang i Dreamweaver er det nok mere simpelt at anvende de
> funktioner i programmet, som kan det samme (omend knap så elegant).

Har lavet en template af forsiden, men er der nogen bestemt måde at oprette
html filer på med denne som template?
Virker det ved at alt bliver opdateret når en html side bliver ændret?