Trykaflastning.
Fra : Josie

Dato : 22-03-06 09:00

Er der nogle i gruppen her som skulle have kendskab til en god
trykaflastende skummadras som ikke er for hård, det skal ikke være Tempur,
hvis der er en og anden der skulle ligge inde med et godt råd vil det blive
modtaget med et

Venlig hilsen Josie.

Fra : Stefanie

Dato : 22-03-06 14:31

"Josie" <josie@mail.dk> wrote in message
> [...]
> trykaflastende skummadras som ikke er for hård, det skal ikke være Tempur,
> hvis der er en og anden der skulle ligge inde med et godt råd vil det

Kære Josie.
Jeg er ikke klar over om man som provatperson kan købe den, eller hvorhenne
den kan købes, men jeg ved at hjælpemiddel-centralen har nogle
"luftmadrasser", der er små "rum" med luft i og den er meget god til
"patienter" med særlig risiko for tryksår.

Mvh.
Stefanie

Fra : Josie

Dato : 22-03-06 18:17

"Stefanie" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "luftmadrasser", der er små "rum" med luft i og den er meget god til
> "patienter" med særlig risiko for tryksår.

Hej Stefanie.

Grunden til at jeg skriver skummadras er at den type madras du omtaler er
prøvet, og den kunne personen ikke holde ud at ligge på, plus hun ikke kunne
holde varmen på den,og da hun er hårdt angrebet af gigt er det jo ikke godt
at hun ligger og fryser om natten, så det må netop ikke være en luftmadras,
hun kan heller ikke ligge på de såkaldte æggebakke madrasser, da hun har et
stort ar bagpå den ene balde der gør ondt ved den mindste ujævnhed, så det
skulle helst være en der både kunne støtte hele hendes krop og selvfølgelig
også være trykaflastende, nu er det ikke sengen hun tilbringer den største
tid i, men i sin kørestol, da hendes gigtsmerter er værst når hun kommer i
seng, så hun er i det hele ikke meget for at komme ind og ligge i sin seng,
vi håber vi snart finder en løsning.

Venlig hilsen fra Josie.

Fra : Lott

Dato : 22-03-06 19:48

> [...]
> trykaflastende skummadras som ikke er for hård, det skal ikke være
> Tempur, hvis der er en og anden der skulle ligge inde med et godt

Hej

Her er en type trykaflastende madras, der kan ændres individuel efter
hvor der skal aflastes.
http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=12455&include=00000

Hilsen Lotte

Fra : Josie

Dato : 22-03-06 20:21

"Lott" <lotte@-_slet_post4780.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>

> Her er en type trykaflastende madras, der kan ændres individuel efter
> [...]

Hej Lotte.

Det var pudsigt, jeg har lige siddet og luret på den madras, og tænkt at den
så da ikke helt tosset ud, og så kommer jeg ind og finder dit indlæg
Venlig hilsen Josie.

Fra : Workingmom

Dato : 23-03-06 08:47

Josie skrev:
> [...]
>
> Det var pudsigt, jeg har lige siddet og luret på den madras, og tænkt at den
> så da ikke helt tosset ud, og så kommer jeg ind og finder dit indlæg

Jeg sover i vandseng - det er ikke sikkert, det er en løsning, for den
er svær at komme ud af.

Den trykaflaster, og den er varm.

Tine

Fra : Josie

Dato : 23-03-06 10:18

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> er svær at komme ud af.
>
> Den trykaflaster, og den er varm.
>
> Tine

Hej Tine.

Nej, det er nok ikke løsningen i det her tilfælde, det er bestemt af
personen selv at det skal være en skummadras, og den skal være
trykaflastende, hun har hele tiden ligget på en skummadras den er bare ikke
god mere, og yder ikke den trykaflastning der er brug for.

Venlig hilsen Josie.