Andet multimedie
bentjuul 3670
Farvemætning
Fra : Pico

Dato : 21-03-06 22:58

Jeg har billeder der står fint på min skærm og også printes fint. Når
jeg så brænder en DVD til visning på fjernsynet er det ligesom de er
lidt matte i farverne, ikke meget, men nok til at det irritere mig.
I Photoshop lægger jeg så et lag Farvetone/Farvemætning på og vil ændre
farvemætningen så den bliver mere kraftig. Kørere jeg skyderen (den
midterste) mod plus (til højre) er det ligesom om farverne bliver mere
transperante, altså knap så kraftige.
Jeg har så læst i Hjælp uden at blive klogere
Hvad ville I gøre for at få farverne til at stå mere mættede på
fjernsynet ?

Pico

Fra : emj

Dato : 22-03-06 02:05

Pico skrev:

>Hvad ville I gøre for at få farverne til at stå mere mættede på
>fjernsynet ?

Indstille fjernsynets farver.
Hilsen emj

Fra : Pico

Dato : 22-03-06 16:40

emj wrote:

> Indstille fjernsynets farver.
> Hilsen emj

OK, det burde jeg selvfølgelig have skrevet er gjort, det står helt
perfekt, men selvfølgelig kan jeg hæve farven når vi skal se billederne,
det er da bare underligt at det skulle være nødvendigt
Pico

Fra : emj

Dato : 22-03-06 17:55

Pico skrev:

>OK, det burde jeg selvfølgelig have skrevet er gjort, det står helt
>perfekt, men selvfølgelig kan jeg hæve farven når vi skal se billederne,
>det er da bare underligt at det skulle være nødvendigt

Generelt synes jeg at farverne på mine egne DVD-billeder ser
forskellige ud, alt efter hvilket TV, de bliver vist på.

Hilsen emj

Fra : Pico

Dato : 22-03-06 18:09

emj wrote:

> Generelt synes jeg at farverne på mine egne DVD-billeder ser
> forskellige ud, alt efter hvilket TV, de bliver vist på.

Det får mig så til at tænke på at jeg da også kan lege lidt med at se
dem på PC skærmen, det har jeg ikke tænkt på.
Pico