havtur
Fra : SB

Dato : 21-03-06 22:12

Hej

Er blevet lokket med på en havtur med kutter.
Ikke det jeg har mest erfaring i, og har en ide om at min fluestang nok ikke
vil fange alverden der ude.
men ved dog at man skal have nogle pirke og nogle ophængere.
har så hoppet lidt rundt på nettet og kan se der er en guds velsignelse af
forskellige ophængere både udforming og farver.
Hvad skal man så vælge, dyben er mellem 25 og 35 meter, og der fiskes med
pirke på 200 til 300 gram.
Kan se der er både selvlysende, røde, grønne osv. men ved også fra min tid
som sportsdykker at en farve som rød er forsvundet inden man passere 10
meter og selvlysende, hvad nytter det hvis der intet lys er, hvad ret ofte
er en mangelvare på 30 meter
Nogen gode forslag til hvad der kan lokke en vesterhavs torsk til at hugge i
april md.?

pft
Søren

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 22-03-06 16:38

Hej

Blanke pirke (og helst nogen der når bunden hurtigt) vil reflektere det
forhåndenværende lys optimalt.

Hvis der ikke er noget lys, som du skriver, så er den næste sans torsken
bruger lugtesansen - måske i virkeligheden den der bruges primært - og den
kan udnyttes med naturlig agn: Sildestykker, frosne blækspruttestykker,
muslinger m.v.
Så det er værd at eksperimentere med, hvis der er enighed om det på
båden...det kan iøvrigt give spændende bifangster...

K&B
Jens

Fra : Pastoren

Dato : 22-03-06 18:03

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en mangelvare på 30 meter
> Nogen gode forslag til hvad der kan lokke en vesterhavs torsk til at hugge

hejsa

det er mere din teknik som dit farvevalg der er afgørende , har selv haft
stor glæde af at bruge sorte pirke på det gule rev.

Karsten

Fra : MGJ

Dato : 25-03-06 20:09

Gule og grønne pirke og et blå knæk lys ved krogen, det virker godt.

MGJ