Problem i IE
Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-03-06 22:10

Hej.

Jeg har fået irriterende problem når jeg f.eks. besøger Københavns fondsbørs
http://www.cse.dk/kf . Jeg får en firkant med gul baggrund hvor der står:
"Tryk på mellemrum eller Enter for at aktivere og bruge dette objekt"
Det er ikke et indtastningsfelt.

Det samme sker ved homebanking i det område hvor jeg skal indtaste kendeord.

Blokering af pop-op vinduer er slået til.
Win XP HE SP2 med alle opdateringer IE 6.0.2900.2180
Er det hos mig det er galt eller ..? Hvor slår jeg det så fra?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-03-06 23:31

Asbjørn M. Nielsen ramte sit keyboard den 21-03-2006 22:10 og fik dette
ud af det:

> [...]
> http://www.cse.dk/kf . Jeg får en firkant med gul baggrund hvor der står:
> "Tryk på mellemrum eller Enter for at aktivere og bruge dette objekt"

Nu er ovenstående side slet ikke værd at spilde tid på. Det er noget
elendigt makværk. Se siden i Firefox:

http://bennynissen.dk/docs/kf.gif

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-03-06 01:01

Den 21-03-06 23.31 skrev Benny Nissen følgende:

> Nu er ovenstående side slet ikke værd at spilde tid på. Det er noget
> elendigt makværk. Se siden i Firefox:
>
> http://bennynissen.dk/docs/kf.gif

Og endnu værre - de er fuldstændig ligeglade.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : John

Dato : 22-03-06 01:44

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.cse.dk/kf . Jeg får en firkant med gul baggrund hvor der står:
> "Tryk på mellemrum eller Enter for at aktivere og bruge dette objekt"

I Tilføj/Fjern Programmer: Markér Vis Opdateringer, og slet KB912945

"Opdateringen ændrer ved måden brugerne kan interagere med visse
ActiveX-objekter, men vil ifølge Microsoft højst betyde, at brugeren skal
klikke en ekstra gang med musen."
http://www.computerworld.dk/art/32935?a=search&i=0

Opdateringen er ikke-kritisk, og kan slettes.

Mvh John

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-03-06 08:14

John skrev:

>I Tilføj/Fjern Programmer: Markér Vis Opdateringer, og slet KB912945

Og den var der så ikke før jeg fandt ud af at sætte flueben i "vis
opdateringer".

Det vil jeg så lige overveje.
Tak for hjælpen.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-03-06 15:09

Hej Asbjørn M. Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

[KB912945]

> Det vil jeg så lige overveje.

Du kan roligt gøre det. Jeg gjorde det kort eftet (vist dagen efter),
den var udgivet, hentet og installleret.

Default kører jeg uden ActiveX (dvs. under Sikkerhedsindstillinger har
jeg sat IE til ikke at køre ActiveX-komponenter og plug-ins på pc'en).

De åndssvage tekstbobler om at trykke på Mellemrum eller Enter for at
se dit og dat poppede pludselig op på alle sider med ActiveX...*suk*.

Når du afinstallerer en KBxxxxxx, gør Windows noget helt enestående,
som det ellers aldrig gør: Rydder pænt op efter sig.

Den aktuelle $NtUninstall-folder og indhold slettes, og samme KB-folder
med indhold under $hf_mig$-folderen slettes også. Jeg var ret paf over
den fine opførsel.

En afinstalleret KBxxxxxx dukker automatisk op igen på Windows Update,
hvorfor man blot dér kan vælge at installere den igen, hvis man engang
skulle ombestemme sig.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : John

Dato : 22-03-06 15:38

"Rudi Stegen" skrev i en meddelelse

> Du kan roligt gøre det.

Ork ja.. Bill skal nok oplyse, hvis en opdatering ikke ka' slettes. No
problemos..:)

> De åndssvage tekstbobler om at trykke på Mellemrum eller Enter for at
> se dit og dat poppede pludselig op på alle sider med ActiveX...*suk*.

Ja, dybt og inderligt..:(

Mvh John

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 22-03-06 16:10

John skrev:
> No problemos..:)

"No problemA" - problema er et græsk låneord, som ender på A, men
uanset det er det maskulinum, altså el problema, los problemas
thomas

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-03-06 23:09

Rudi Stegen dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

>Du kan roligt gøre det. Jeg gjorde det kort eftet (vist dagen efter),
>den var udgivet, hentet og installleret.

Og det har jeg så også gjort.

>Default kører jeg uden ActiveX (dvs. under Sikkerhedsindstillinger har
>jeg sat IE til ikke at køre ActiveX-komponenter og plug-ins på pc'en).

Det prøver jeg lige.

Tak for hjælpen.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 22-03-06 06:40

Asbjørn M. Nielsen skriblede:
> [...]
> Win XP HE SP2 med alle opdateringer IE 6.0.2900.2180
> Er det hos mig det er galt eller ..? Hvor slår jeg det så fra?

Prøv at læse denne tråd i dk.edb.sikkerhed
for der var d. 16.3 et forslag til løsning.

--
Lars Fragstrup

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-03-06 08:14