ingen adgang til wan ip, fra lan .
Fra : Søren Bertelsen

Dato : 21-03-06 20:04

Hejsa,

nu har jeg sat og bøvlet enormt med noget ret simpelt..

når jeg prøver på at gå ind på min webserver via min wan ip, fra mit
lokal netværk hjemmefra, kan jeg ikke finde siden.

Men går jeg derimod ind på den, udefra -dvs. fra en anden ip adresse,
får jeg fint adgang.

Jeg kører med en Zyxel router, som jeg har fået leveret fra Cybercity,
nogen som lige kan sige hvad jeg evt. kan gøre ?

--
mvh.
Søren Bertelsen

munki[at]munki.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-03-06 21:28

Søren Bertelsen skrev:
> Jeg kører med en Zyxel router, som jeg har fået leveret fra Cybercity,
> nogen som lige kan sige hvad jeg evt. kan gøre ?

Hvis routeren ikke understøtter loopback kan du ikke.
Hvis den gør, kræver det at du har adgang til routeren
så du selv kan pille i opsætningen af den, det ved jeg
ikke om Cybercity tillader.

Noget helt andet er om du har brug for det??
Hvis det virker udefra er der vil fint nok at bruge
serverens interne IP når du sidder indvendigt?
--
Peter J

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 23-03-06 23:01

Cybercity tillader at du gør lige netop hvad du vil.
Kun hos pengemaskinen (læs: TDC) er routeren lukket og det koster kr. 950
for at få dem til udføre ændringer - hver gang!

JV

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-03-06 05:53

On Thu, 23 Mar 2006 23:00:39 +0100, "Jens Vejmand & Holger Danske"
<holger@danske.dk> wrote:

>Cybercity tillader at du gør lige netop hvad du vil.
>Kun hos pengemaskinen (læs: TDC) er routeren lukket og det koster kr. 950
>for at få dem til udføre ændringer - hver gang!

Var det ikke "i gamle dage"?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Madsen

Dato : 27-03-06 13:56

Jørn Andersen wrote:

> Var det ikke "i gamle dage"?

Gælder stadigvæk.
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_bred_adsl_p

klipOmkonfigurering af standardrouter 950 kr.
klip
--
Hilsen Madsen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-04-06 03:07

On Mon, 27 Mar 2006 14:56:28 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>Gælder stadigvæk.
>http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_bred_adsl_p
>
>klipOmkonfigurering af standardrouter 950 kr.
>klip

Jo, prisen er såmænd slem nok, men det jeg mente var: Kan man ikke
selv konfigurere routeren i dag? Altså at den ikke er låst?
Jeg mener at jeg har gjort det for en kammerat for nogen tid siden,
men nu bliver jeg i tvivl om det er mig, der husker forkert

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Madsen

Dato : 04-04-06 11:29

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> Jeg mener at jeg har gjort det for en kammerat for nogen tid siden,
> men nu bliver jeg i tvivl om det er mig, der husker forkert

De skriver dette:

klip
Kan man selv ændre i router konfigurationen?
Nej, dette er ikke muligt, idet routeren er TDCs ejendom. TDC har således
password til routeren. Det er muligt at bestille en ændring på
konfigurationen. Det koster kr. 950,- ekskl. moms pr. ændring der kan
foretages remote. Onsite bistand betales pr. time.
klip

på:
http://kundeservice.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_k_e_sup_int_bb_grund#ol_Generelle%20betingelser%20for%20TDC%20Bredbånd%20Professionel

Så løsningen med at lægge Deres "standard router" på lager og købe sin egen
vil stadig for mange være den bedste løsning.

--
Hilsen Madsen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 04-04-06 07:34

On Thu, 23 Mar 2006 23:00:39 +0100, Jens Vejmand & Holger Danske wrote:

> Cybercity tillader at du gør lige netop hvad du vil. Kun hos pengemaskinen
> (læs: TDC) er routeren lukket og det koster kr. 950 for at få dem til
> udføre ændringer - hver gang!

Til gengæld kan du uden problemer droppe TDCs router og bruge din egen.

Det er stort set ikke muligt hos CC, da de kører PPPoA på WAN
forbindelsen, hvilket der ikke er så mange routere der understøtter.

/Henning

Fra : Madsen

Dato : 21-03-06 21:26

Søren Bertelsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kører med en Zyxel router, som jeg har fået leveret fra Cybercity,
> nogen som lige kan sige hvad jeg evt. kan gøre ?

Her er løsningen på det problem:

Hvis man ønsker at tilgå services via WAN-adressen fra LAN'et på indersiden
af routeren, så kan man vhja. kommandoen ip nat loopback on i routerens
kommandoprompt aktivere dette (Kommandoprompten tilgås gennem routerens
konsol-interface via telnet eller managementkablet i menu 24-8).

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_p660hw/support/port_forwarding/vejledning/
--
Hilsen Madsen