Div og tekstpositionering
Fra : |-|enning

Dato : 21-03-06 18:55

Jeg har en div med en højde på 300px.
Hvordan for jeg teksten i boksen til at stå i bunden?

--
Henning Horn / www.ricaplaza.dk

Webmaster:
www.migoghenning.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-03-06 19:56

|-|enning skrev:

>Jeg har en div med en højde på 300px.
>Hvordan for jeg teksten i boksen til at stå i bunden?

Med en passende padding-top eller det er et af de få tilfælde,
hvor en tabel vil være bedre.

Og så bruge vertical-align: bottom.

Man kan godt med css efterligne en tabels opførsel i en div, men
det er ikke understøttet i IE.

display: table-cell
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-03-06 20:21

|-|enning wrote:
> Jeg har en div med en højde på 300px.
> Hvordan for jeg teksten i boksen til at stå i bunden?

I bunden af hvad?
Browservinduet eller websiden?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Thomas JP

Dato : 21-03-06 20:56

Jeg læser det som i bunden af boksen.

--
Thomas

Fra : |-|enning

Dato : 21-03-06 21:09

Jørgen Farum Jensen skrev:

> I bunden af hvad?
> Browservinduet eller websiden?

I bunden af DIV'en

_ _ _ _ _ _ _
| |
| |
| |
| |
|Tekst her |
- - - - - -

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-03-06 22:40

|-|enning skrev:

>I bunden af DIV'en

Og det har du fået svar på af mig.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-03-06 23:39

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Og det har du fået svar på af mig.

Ja, men er det det rigtige svar?

Uden at have prøvet det ville jeg lave

og

div#box {
position:relative;height:300px;}
div#text {
position:absolute;
left:0;
bottom:0;}

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : David Trasbo

Dato : 22-03-06 11:19

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Ja, men er det det rigtige svar?
>
> Uden at have prøvet det ville jeg lave

[Snip]

Jeg kan godt nok ikke få det til at virke.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-06 17:43

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Ja, men er det det rigtige svar?

Ja, under forudsærtning af, at der ikke er andet indhold i den
pågældende <div>.

Så er det da enklest at lave en padding-top på det nøvendige
antal pixels.

Eller, som jeg ville foretrække, bruge en tabel i dette tilfælde,
da det er en tabelopførsel man ønsker.
så ryger du på min ignoreringsliste.