Hvor meget vand?
Fra : LH

Dato : 21-03-06 17:55

Som ventet spiser og drikker min kat ikke efter en større tandbehandling.
Maden går nok også nogle dage, men vandet skal hun have. Jeg giver hende med
en sprøjte gennem munden, men hvor meget ville I sige at hun skal have for
at være dækket ind. Min egen dyrlæge siger op mod 100 ml om dagen når hun
ikke spiser. Hun vejer ca. 2.800. Det er en kamp at få i hende og har indtil
nu "kun" fået 35 ml i hende over hele dagen. Over vejer om jeg måske skal få
dyrlægen lægge vand under huden på hende i morgen. Gode råd ønskes...

LH

Fra : Hanne Engermann

Dato : 21-03-06 19:38

> [...]
> at være dækket ind. Min egen dyrlæge siger op mod 100 ml om dagen når hun
> ikke spiser. Hun vejer ca. 2.800. Det er en kamp at få i hende og har

Jeg ville i stedet bede dyrlægen om noget smertestillende til hende
(Rimadyl ell. Metacam). Så skal hun nok både spise og drikke selv.
(Tager du ikke selv noget smertestillende, når/hvis du har tandpine?)

Hvis du fortsat "vander hende", så lad vamdet være kuldslået ell.
lunkent, ikke koldt. Det gør ondt på tænderne!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : LH

Dato : 21-03-06 20:00

Hun får smertestillende og vandet hun får er lunkent.

LH

Fra : Ma

Dato : 21-03-06 19:45

Som andre skriver: Få noget smertestillende fra dyrlægen i morgen, gerne så
hun er *ordentligt* smertedækket. Så skal hun nok så småt gå i gang med at
spise, til at starte med vådfoder med rigelig væske. Hun bliver muligvis
lidt småsløv (uskadeligt ved korrekte doser) af smertestillende medicin, men
hellere det end smerter.
/M

Fra : LH

Dato : 21-03-06 20:01

Hun får smertestillende allerede i de mængder hun må få.
Men det er jo vand hun nu har behov for.

LH

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-03-06 20:07

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hun får smertestillende allerede i de mængder hun må få.
> Men det er jo vand hun nu har behov for.
>
> LH

Hej
Kan du heller ikke lokke en smule tunfisk i vand i hende?
Ellers må du få dyrlægen til at give vædske i morgen, det er meget svært at
få givet vand nok med en sprøjte i munden.
Hilsen Vibeke
Battlefields

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-03-06 04:58

> [...]
> indtil nu "kun" fået 35 ml i hende over hele dagen. Over vejer om jeg
> måske skal få dyrlægen lægge vand under huden på hende i morgen. Gode råd

Jeg ville råde dig til, at lade dyrlægen give hende væske under huden, som
du selv er inde på.

God bedring med hende.

Med venlig hilsen
Gainsbourg