Udskrivning fra XP til printer server DP-1~
Fra : Thomas Metcalf

Dato : 21-03-06 16:25

Det er ikke muligt at udskrive fra Windows XP til min D-Link DP-101
printer server. Den har ikke noget webinterface og jeg kan ikke se den
på mit netværk. Jeg kan kun udskrive en testside med det medfølgende
software (PS-Admin), så en eller anden kontakt må der være. Det er en
Canon LBP-4 plus printer der sidder i den anden ende og den kan godt
udskrive hvis man sætter den direkte til computeren med et LPT kabel.

Nogle forslag??

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 21-03-06 18:08

Thomas Metcalf (slet 22DQ6) wrote:
> [...]
> Canon LBP-4 plus printer der sidder i den anden ende og den kan godt
> udskrive hvis man sætter den direkte til computeren med et LPT kabel.

Hvis DP-101'eren har fået en IP adresse kan du telnet'e
til den og oprette en kø.

Det er vist så nemmest at lave en lokal port på din XP som
snakker med DP-101'eren via LPR. Dette virker fra W2K til
en DP-100'er.

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Thomas Metcalf

Dato : 25-03-06 22:46

>Hvis DP-101'eren har fået en IP
>adresse kan du telnet'e
>til den og oprette en kø.
>
>Det er vist så nemmest at lave en
>lokal port på din XP som
>snakker med DP-101'eren via LPR.
>Dette virker fra W2K til
>en DP-100'er.
>
>Mogens
>
>--
>Mogens Kjær, Dataarkæolog
>Email: mk@datamuseum.dk
>Homepage: http://www.datamuseum.dk

Tak for svaret.
Det er ikke lykkedes mig at skrive ud endnu. Måske
er det frodi jeg ikke har forstået det med at
oprette en kø.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 26-03-06 12:26

Thomas Metcalf (slet GRAX2) wrote:
> Tak for svaret.
> Det er ikke lykkedes mig at skrive ud endnu. Måske
> er det frodi jeg ikke har forstået det med at
> oprette en kø.

Kan du telnette til boxen? Hvis jeg vælger
"Display information" og derefter "Display
configuration" får jeg:

Server Name : print1
Server Model : DP-100
H/W Version : A1
ROM Version : 1.10
F/W Version : 1.21
Release Date : 1997-11-17
Uptime : 5 days, 19:41:45
Location :
Admin Contact :
MAC Address : 00 80 C8 D1 8A 78
IP Address : 192.168.1.120 Manual
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
PORT 1:(LPT1)
Port Name : ip4000
Description :
Speed : High
PJL Printer : No
PORT 2:(LPT2)
Port Name : hp959c
Description :
Speed : High
PJL Printer : Yes
PORT 3: (COM)
Port Name : PS-D18A78-S3
Description :
Baud Rate : 9600
Data Bits : 8
Stop Bits : 1
Parity Bits : None
S/W Flow Control: XON/XOFF
H/W Flow Control: DTR/RTS

Det er altså for en DP-100, hvor der er to
parallelporte og en seriel port. Måske er
det helt anderledes på en DP-101...

Når boxen har fået et IP nr. og netmaske,
skal du i XP gøre følgende:

Opret en ny printer, du behøver
ikke søge efter Plugandplay printere.

Opret ny port.
Standard TCP/IP port
Indtast IP nummeret på boxen
Der dukker noget med "Der kræves yderligere portoplysninger"
frem.
Vælg brugerdefineret, klik på Indstillinger
Vælg LPR i stedet for RAW
I "navn på kø" skal du angive navnet på
printeren på boksen, i mit tilfælde enten
"ip4000" eller "hp959c".

Gå videre i Windows med at vælge printeren.

Mogens