aquarie -"møbel"
Fra : jvj

Dato : 21-03-06 09:47

Hej

jeg er ny her , men håber jeg kan få nogle "råd"

Jeg har fået muligheden for at fået akvarium i stuen som kan være 80-100
cm i lægden. Er det en ok størrelse for at det skal kunne være i
ballance ? Det skal være et alm. selvskabsaquarium

Møblet/ stellet: Jeg havde forestillet mig et aluminiumsstel og det var
så det MEN... konen vil gerne have det anbrangt på en sags møbel med
låger nedenunder aquariet nogle indput

Jeg har set billeder af et alu-stel med buede kanter hvor der blev
monteret endestykker på og låger fortil men kan ikke finde noget om hvor
det gis ...

hilsen jørgen VJ

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-03-06 12:15

jvj wrote:
> [...]
> kunne
> være i ballance ? Det skal være et alm. selvskabsaquarium

Ja - det er en fin størrelse

På 100 cm kan du have op til 250 liter (100x50x50cm) - men der er
også mindre muligheder i 80-100cm langt.

> [...]
> var så det MEN... konen vil gerne have det anbrangt på en sags
> møbel
> med låger nedenunder aquariet nogle indput

Du kan sagtens få et skab i stedet for alu-stellet - skabet har
den fordel. at tilbehør, foder og pumpe
kan gemmes lidt af vejen.

Din lokale akvarie-pusher har garanteret billeder af skabe, hvis
de ikke har nogle hjemme, så
du kan se dem.

Jan

Fra : André Høstrup

Dato : 25-03-06 22:42

Jeg havde et akvarie som jeg havde stående på en apotekerdisk.

Men det krævede en lille ændring af møblet før det kunne bære vægten af
akvariet (144 l.)

Sådan et møbel er jo gerne udstyret med 5 "fødder" og så er den vægt møblet
kan tage ilige fordelt, i det at de skillevægge der er mod midten af møblet,
ikke har nogen direkte støtte under sig.

Jeg løste problemet med at tage de 5 fødder af og tage en skillerumslægte og
skrue den på for og bag på møblet, så kan det næsten holde til at du står og
hopper på det, det har i hvertfald en større bæreevne end før.

Og så er det ikke noget der er voldsomt synligt, så man kan jo evt. male dem
i en farve der passer til det møbel man nu har eller anskaffer sig billigt.

--
Mvh. André Høstrup