Lave stylesheet i en database, som man kan~
Fra : Carsten Bechmann

Dato : 21-03-06 09:04

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor brugeren af siden gerne
skulle kunne lave nogle mindre ændringer på sidens grafik ...
uden at skulle åbne min CSS-fil. I den forbindelse har jeg tænkt
den tanke, om man kan lave et stylesheet på en måde, så man kan
hente al data ind i en admin-side?

De ændringer det drejer sig om er bl.a. skrifttype,
tekststørrelse, tekstfarver, baggrundsfarver osv.

Nogen der har nogle gode ideer til, hvad jeg kan gøre?

Jeg har et asp-galleri liggende som HAR den funktion. Men, jeg
har ikke (grundet ikke nok asp-knowhow) kunnet gennemskue koden.

Håber at der er nogen, der kan hjælpe mig :)

Mvh
Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : spintail

Dato : 21-03-06 22:31

Hej Carsten

Hmm hvis jeg forstår dig ret skal brugeren ændre i din css fil ? Min
idé er nok ikke lige efter "the book" men det vil virke

De grafiske ting som bruger skal rette, laver du i asp ...alså ikke i
css ... disse ting smider du så i db ... dermed har du skab et
dynamisk set at unikke grafiske ting som kan rettes via asp.

Håber du kommer videre ellers prøv at skriv igen. Jeg hjælper gerne.

MvH
Allan

Fra : Carsten Bechmann

Dato : 22-03-06 11:29

spintail wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> dynamisk set at unikke grafiske ting som kan rettes via asp.
>
> Håber du kommer videre ellers prøv at skriv igen. Jeg hjælper gerne.

Jeg havde tænkt på at lave en dropdown menu i min admin side, hvor
brugeren havde mulighed for at vælge følgende skrifttyper: arial,
verdana, times new roman, tahoma m.m. På samme måde med
skriftstørrelsen.

Men, i første omgang skal jeg nok lige have min øverste etage til at
komme igang med at huske ASP'en. Det er nemlig over 1 år siden jeg
sidst havde gang i ASP ... og har nok glemt nogle ting i mellemtiden.

Fra : spintail

Dato : 24-03-06 07:16

Hej Carsten

Jamen her er så lidt at komme i gang med:

<%
sti = server.MapPath db.mdb")
set conn = Server.CreateObject("adodb.CONNECTION")
conn.Open "provider=microsoft.jet.OLEDB.4.0;data source="&sti

<%sql = "select id, skrift from tabel"
rs = conn.Execute(SQL)
%>

<form action="update_skrift.asp" method="post">
<select name="update">
<%do until rs.eof%>
<option
value="<%=rs1("id")%>"><%=rs1("skrift")%></option>
<%rs.movenext
loop
%>
</select>
</form>

Håber du kan bruge det

MvH
Allan

Fra : spintail

Dato : 24-03-06 07:21

value="<%=rs1("id")%>"><%=rs1("skrift")%></option> =
value="<%=rs("id")%>"><%=rs("skrift")%></option>

det er selvfølgelig rs og ikke rs1 sorry

Allan