Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
årsopgørelsen
Fra : johny møller

Dato : 21-03-06 00:03

hejsa.

håber på et godt svar.

har været inde på skat.dk.

der har jeg kigget på min selvangivelse og der er nogle ting jeg ikke
rigtigt forstår.

1. der står at jeg har en overskydende skat på 7.500kr.
der står at den overskydende skat er indsendt til skattekontoret.
der står ikke noget om udbetaling af beløbet.

2, jeg var i dag inde for at sætte mit kørselsfradrag på, og godkendte den.

nu er der så 2 årsopgørelser som jeg kan se på.
men på den jeg har rette på står der til udbetaling 450 kr.

nu er det så mit spørgsmål kommer, hvor er de 7500kr so jeg jo mener at jeg
skal have udbetalt.

håber i forstår mit spørgsmål.

mvh
johny

Fra : Mark Beaumont

Dato : 21-03-06 12:26

johny møller wrote:
> nu er det så mit spørgsmål kommer, hvor er de 7500kr so jeg jo mener at
> jeg skal have udbetalt.

Skat modregner først anden offentlig gæld i din overskydende
skat, derfor får du ikke alle pengene udbetalt.

Vh Mark

Fra : johny møller

Dato : 21-03-06 18:56

Hejsa.

Nu er det bare at jeg ikke skylder noget, kan man ikke se det inde på
skat.dk.

der står jo heller ikke på minårsopgørelse at jeg skylder i skat, men at jeg
har betalt formeget i skat.

kunne godt tænke mig at få det bekræftet, men hvordan og hvem skylder jeg
penge.

mvh
johny

Fra : Mark Beaumont

Dato : 21-03-06 19:06

johny møller wrote:
> der står jo heller ikke på minårsopgørelse at jeg skylder i skat, men
> at jeg har betalt formeget i skat.

Nej, men den overskydende skat bliver brugt til at dække hvad du
skylder andre steder.
Det kan f.eks. være gæld til kommunen, staten eller DR licens.

Vh Mark

Fra : KT

Dato : 21-03-06 20:02

Det kunne tænkes du får 2 udbetalinger - 1 på det beløb fra den første
opgørelse og 1 mere for beløbet efter din korrektion.

Knud

Fra : johny møller

Dato : 21-03-06 20:42

Ja det kan være. men nu ser jeg lige. kunne jo også ringe til dem.
mvh
johny

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-03-06 22:21

> nu er det så mit spørgsmål kommer, hvor er de 7500kr so jeg jo mener
> at jeg skal have udbetalt.

Sidst på din nye opgørelse står totalbeløbet for overskydende skat.
Derefter er fratrukket de 7.500 som "tidligere overskydende skat". Det
er dem, der var på første opgørelse og som Skat har udbetalt men du
endnu ikke har fået.

"Til udbetaling" er så hvad du mere får udbetalt efter dine rettelser.

Michael