En ægte martyr i vore dage?
Fra : Trans

Dato : 20-03-06 22:23

Politiken skriver i dag bl.a. følgende om den 41-årige Abdul Rahman:

»Vil ikke omvende sig
Afghanistans forfatning er baseret på sharialovgivning, der
foreskriver, at enhver muslim, der fornægter islam, skal dømmes til
døden, fortæller næstformanden for den statsstøttede Afghanistan
Human Rights Commission, Ahmad Fakim Hakim.

Myndighederne har forhindret flere forsøg på at besøge Rahman i
fængslet.

Anklageren, Abdul Wasi, siger, at han har tilbudt at frafalde sagen,
hvis Rahman konverterede tilbage til islam, men det nægtede Rahman.

»Han ville været blevet tilgivet, hvis han konverterede tilbage. Men
han sagde, at han var kristen og altid ville være det«, fortæller
Wasi.

»Vi er muslimer, og at blive kristen er at forbryde sig mod vores
love. Han skal dømmes til døden«.«

Bent

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 20-03-06 22:58

"Trans"skrev i en meddelelse
[...]

GØR den kristne verden så noget for at komme ham til hjælp ?

R.

Bent

Fra : @

Dato : 20-03-06 23:25

On Mon, 20 Mar 2006 22:57:30 +0100, "Ruth Nielsen"
<cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

>»Vi er muslimer, og at blive kristen er at forbryde sig mod vores
>love. Han skal dømmes til døden«.«
>

>GØR den kristne verden så noget for at komme ham til hjælp ?

nej, de kristne kræmmere bekymrer sig mere for køb af billig olie og
eksport af fødevarer til muhammedanerne,

at samtlige muhammedanske lande overtræder alle paragraffer i FN's
menneskrettighederklæring fra 1948 gør i den forbindelse ikke noget,
blot den hellige Profit ikke røres

menneskerettighedserklæringen:
http://www.un.dk/danish/Menneskerettighedserkl/dk_rettigh_frame_.htm

Fra : Lyrik

Dato : 20-03-06 23:23

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> love. Han skal dømmes til døden«.«
>

> GØR den kristne verden så noget for at komme ham til hjælp ?
++++++++++++++++++++++
Nej for den er domineret af ateister, for hvem kristendommen er en
modstander der gerne må forsvinde.

Hilsen
jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-03-06 02:31

Ruth Nielsen skrev:

> GØR den kristne verden så noget for at komme ham til hjælp ?

Arj, Ruth, nu må du altså - i den etableret højhellige politiske
korrektheds navn - endelig ikke begynde at genere de stakkels
katolikker, som praktiserede sådan ca. samme holdning til en af deres
egne frafaldne, nemlig en from augustinermunk og teologiprofessor ved
navn Martin Luther i begyndelsen af 1500-tallet...

Du kan da vel forhåbentlig godt selv se at du helt klart er ude på et
yderst intolerant og umenneskeligt skråplan, når du sådan lissom
forlanger at religiøse overhoveder ikke bare uhæmmet skal kunne slagte
deres egne definivtivt underkastede, frafaldne kættere efter
forgodtbefindende, hva'?

Skam dig! Fyyyyh!

(Helt ærligt: Skal man virkelig bøje problematikken i blinkende
sarkastisk neon for at folk blot tilnærmelsesvist fatter den ultimative
seriøsitet i vor nutidige situation? Eller er vi virkelig ude i den
totalt historieløse håbløshed, hvor "alt er relativt" efter bekvemmme
behovsopfattelser for en flok forpulede slapsvanse uden mod til at
besidde konkrete holdninger?)

Anders Peter Johnsen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-03-06 10:39

"Anders Peter Johnsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> totalt historieløse håbløshed, hvor "alt er relativt" efter bekvemmme
> behovsopfattelser for en flok forpulede slapsvanse uden mod til at

Uhh, du gjorde mig helt bange. Men der er jo så meget, man kommer
til at tænke på i disse tider, og så skal man måske nok veje sine ord
på en guldvægt, før man sender dem afsted. Især til dette forum. F.eks.
kunne den tanke godt fare gennem hovedet på een, at nu hvor vi er så
mange lande i EU, burde man så ikke - når eet land bliver groft
forulempet af nogen udefra, - sådan lige meddele fra det store EU, at
det her må de ta' og holde op med for ellers ..... nå, det er jo en helt
anden sag.

Jamen æh, der er osse så meget man ikke forstår.
Især når man bare er en kvinde.

ruth