Clearwire Wimax
Fra : google@madslund.dk

Dato : 20-03-06 20:12

Hej gruppe

Jeg flytter om kort tid fra Århus midtby ud til en lille by der hedder
Harlev ca. 15 km uden for Århus.
Jeg har været ved at kigge på hvilken bredbåndsforbindelse jeg skal
ha' mig derude, og er i den forbindelse stødt på Clearwire's
Wimaxx-løsning, som ser rigtig spændende ud.

Desværre dækker de, ifølge deres website, ikke så langt ud som
Harlev, men læser man lidt om Wimax-teknologien på nettet, så
nævner bl.a. Wiki dækningsradiuser på op til 50 km:
http://da.wikipedia.org/wiki/WiMAX

Det, kombineret med forskellige erhvervsudbydere, der hævder at kunne
levere til hele landet (men sikkert til en noget heftigere pris), får
mig til at tro, at det ikke er problemer med dækningen, der gør at
Clearwire ikke vil levere til mig. Jeg kunne forestille mig, at de
snarere forudser problemer med at kunne møde efterspørgslen, hvis de
prøver at levere til for stort et område.

Hvis jeg har ret i min mistanke vil det jo betyde, at jeg kunne
bestille mit abonnement inden jeg flytter (man skal indtaste en adresse
inden for dækningsområdet for at komme til at bestille) og så blot
flytte grejet med, når jeg flytter.

Men inden jeg gør det, kunne det være skægt at høre fra andre
Clearwire-brugere i Århus-området. Er der nogen af jer, der har
prøvet at benytte jeres udstyr uden for det område, Clearwire viser?
Evt. i Harlev. :)

- Mads

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-06 20:53

<google@madslund.dk> wrote in message
>Desværre dækker de, ifølge deres website, ikke så langt ud som
>Harlev, men læser man lidt om Wimax-teknologien på nettet, så
>nævner bl.a. Wiki dækningsradiuser på op til 50 km:
>http://da.wikipedia.org/wiki/WiMAX

....op til,. som nok er under de bedste gunstige forhold.. hvilket det ikke
er at have en indendørs boks.
Hør om de ikke kan levere med deres udendørsbokx, som koster vistnok 3000.

Fra : Asboe

Dato : 21-03-06 00:23

google@madslund.dk skrev i
> [...]

>Clearwire-brugere i Århus-området. Er der nogen af jer, der har
>prøvet at benytte jeres udstyr uden for det område, Clearwire viser?

Jeg bruger dem i Århus centrum og har haft boxen med til Brabrand,
hvor det virker fint ......så har jeg også prøvet den fra Harlev, og
her er ingen forbindelse!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Mads Petersen

Dato : 26-04-06 09:37

Clearwirer kører ikke wimax, mend wimaxx ;)

Så du kan ikke regne med wimax standarden.