Div håndtering
Fra : |-|enning

Dato : 20-03-06 19:20

Jeg sidder og rodder rundt mellem 3 DIV'er som ikke vil som jeg vil.
Ved at jeg bare lige skal skrive min CSS fil ordentligt og så vil det
hele virke :)

DIV'en med klassen "site" skulle gerne "holde" rundt om alle DIV'erne,
så den derved danner en ramme.
DIV'erne med id'erne "menu" og "content" skulle gerne stå ved siden af
hinanden, hvilket de overhovedet ikke gør nu.

Link
- http://ricaplaza.dk/fmp/site.php

Håber nogen kan hjælpe mig ud af mine CSS-problemer

--
På forhånd tak
Mvh

Fra : Thomas JP

Dato : 20-03-06 19:35

On Mon, 20 Mar 2006 19:19:41 +0100, |-|enning <no@mail.info> wrote:

> [...]
>
>Link
>- http://ricaplaza.dk/fmp/site.php
>
>Håber nogen kan hjælpe mig ud af mine CSS-problemer

Sæt float:left; på .site og .site #menu
Sæt float:right; på .site #content
Sæt width på .site #content til 580px

--
Thomas

Fra : |-|enning

Dato : 20-03-06 19:55

Thomas JP skrev:

> Sæt float:left; på .site og .site #menu
> Sæt float:right; på .site #content
> Sæt width på .site #content til 580px

width på .site er 800px
width på .site #menu er 200px
Dvs. der er 600px tilbage, som jeg bruger på .site #content
Hmm.. lyder lidt mærkeligt, men prøvede det og nu virker det, så tak for
det :D

Men stadig har jeg et problem med selve .site, som ikke vil holde rundt
om mine DIV'er.
Hvordan løses dette problem?

--
Henning Horn / www.ricaplaza.dk

Fra : Thomas JP

Dato : 20-03-06 21:01

On Mon, 20 Mar 2006 19:55:07 +0100, |-|enning <no@mail.info> wrote:

> [...]
>Dvs. der er 600px tilbage, som jeg bruger på .site #content
>Hmm.. lyder lidt mærkeligt, men prøvede det og nu virker det, så tak for

Husk at du bruger 5px padding i begge sider på både menu og content.
De skal lægges til bredden på diverne. Dvs. menuen bliver 210px og
content bliver 610. 210+610 = 820, og så er der ikke plads nok. Derfor
lavede jeg content 20px mindre.

--
Thomas JP

Fra : |-|enning

Dato : 21-03-06 15:14

Thomas JP skrev:

> [...]
> De skal lægges til bredden på diverne. Dvs. menuen bliver 210px og
> content bliver 610. 210+610 = 820, og så er der ikke plads nok. Derfor

Hehe, ja det jo logisk nok..
Den havde jeg lige misset ;)

Fra : Thomas JP

Dato : 20-03-06 21:48

On Mon, 20 Mar 2006 19:55:07 +0100, |-|enning <no@mail.info> wrote:

>Men stadig har jeg et problem med selve .site, som ikke vil holde rundt
>om mine DIV'er.
>Hvordan løses dette problem?

Husk float:left; på .site også.

--
Thomas JP

Fra : |-|enning

Dato : 21-03-06 14:49

Thomas JP skrev:

> Husk float:left; på .site også.

Hvis jeg bruger float:left på .site
Så flytter den hele boksen med indhold over i venstre side, hvilket jeg
ikke vil have. .site skulle gerne være centreret ;)

Fra : |-|enning

Dato : 21-03-06 15:15

|-|enning skrev:

> Hvis jeg bruger float:left på .site
> Så flytter den hele boksen med indhold over i venstre side, hvilket jeg
> ikke vil have. .site skulle gerne være centreret ;)

Ps.
Hele idéen virker fint i IE.
Men FF skal også kunne følge med :)

Fra : Thomas JP

Dato : 21-03-06 16:43

On Tue, 21 Mar 2006 15:14:35 +0100, |-|enning <no@mail.info> wrote:

>Ps.
>Hele idéen virker fint i IE.
>Men FF skal også kunne følge med :)

Sæt en bredde på body. evt. 800px

--
Thomas JP

Fra : |-|enning

Dato : 21-03-06 17:06

|-|enning skrev:
> Men FF skal også kunne følge med :)

Fik et lille css-hack trick af en bekendt.
***
***

Så nu virker det hele skam :D

--
Henning Horn / www.ricaplaza.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-03-06 23:34

|-|enning wrote:

> width på .site er 800px

For meget. I et browservindue på 800px i bredden giver det vandret scroll.
Sæt bredden på.sit ned til 770px og ret tilsvarende bredden på .content ned
med 30px.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-03-06 22:08

> [...]
> Sæt bredden på.sit ned til 770px og ret tilsvarende bredden på .content

Ja, nemli' ja:

http://www.skovaa-munding.dk/ricaplaza-dk.gif

Dennis Munding
Web-master