URLencode overført til webside?
Fra : John Hansen

Dato : 20-03-06 18:27

Hej,
Jeg skal sende en streng til Nettet (en ASP side) via min egen software, men
den skal være
URLencoded.
Kan det lade sig gøre fra mit program (VB), eller er det helt håbløst og kun
muligt direkte på Internetsiden?

Mvh
John

Fra : terje

Dato : 20-03-06 22:09

John Hansen wrote:
> [...]
> URLencoded.
> Kan det lade sig gøre fra mit program (VB), eller er det helt håbløst og kun

Ta en kikk på denne:
http://www.freevbcode.com/ShowCode.asp?ID=1512

terje

Fra : John Hansen

Dato : 21-03-06 20:59

Hej Terje

Det var sørme lige hvad jeg manglede.
Tusin tak skal du have - det gjorde lykke.

Mvh
John

Fra : John Hansen

Dato : 29-03-06 14:36

Hej igen Terje

Ved nærmere eftersyn fandt jeg ud af, at den ikke håndterer danske
karakterer.
Du har vel ikke en løsning på det "lille" problem også?

På forhånd tak.

Mvh
John

Fra : terje

Dato : 29-03-06 17:21

John Hansen wrote:

> Ved nærmere eftersyn fandt jeg ud af, at den ikke håndterer danske
> karakterer.

Du har ikke fortalt hva det egentlig er du ønsker å gjøre. Skal du sende
en text via querystring? Er dette kode som du selv kontrollerer? I så
fall kan du vel bare gjøre en replace på æø og å? Replace med html
entities eller kanskje bruke bokstavenes decimal verdier, eller en
hvilken som helst annen kode. Og deretter dekode tilbake i asp filen.

terje?