salg af cv
Fra : Finn

Dato : 20-03-06 17:23

mine sviger forældre skal sælge deres cv, og kan vist ikke rigtigt selv
overskue det -
hvor er det bedst at sætte sådan en vogn til salg? siden campingvogne.dk ser
god ud, men hvor kigger køberne?
det er en nye vogn - og jeg kan se at lignende modeller sælges for ca
100.000 brugt

og hvor i landet er det mest handel med cv? de har vognen i nordjylland, men
vi kunne flytte den hjem til os på midtsjælland hvis det hjalp på salget

på forhånd tak

Finn

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 20-03-06 18:15

"Finn" <finn@kkmateriel.dk> skrev i en meddelelse
> mine sviger forældre skal sælge deres cv, og kan vist ikke rigtigt selv
> overskue det -

Hej Finn, jeg kiggede selv på www.campingvogne.dk sidste år. Her er god
samling og let overblik !
Andre steder kunne være:

www.campingstuff.dk

www.dcu.dk (Hvis I/de er medlem).

Jeg ved ikke om placeringen har betydning. Er prisen den rette, kører folk
gerne efter det !

Mvh.

ivan, århus

.... og lykke til med salget.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 20-03-06 19:07

Finn skrev:
> [...]
> god ud, men hvor kigger køberne?
> det er en nye vogn - og jeg kan se at lignende modeller sælges for ca

Jeg har selv været på brugt jagt den sidste måneds tid, efter en vogn i
prisklassen 30-50 K fra privat sælger, og mine rent subjektive
erfaringer er som følger :

Næsten alle private vogne står i DBA, en del står også på
bilbasen/camping, diverse camping portaler, QXL osv, men næsten alle de
vogne jeg er stødt på andre steder har også været i DBA så efterhånden
er det kun der jeg kigger, jeg siger ikke at man skal undgå de andre
kanaler, men jeg tror det vil være dumt at undgå DBA.

Billeder billeder billeder, og navnlig af det indvendige, hvis man skal
ud og se på en vogn vil man gerne have et forhåndsindtryk om det er
turen værd, hvis der er mange ens vogne, bliver dem uden billeder
sorteret fra.

En ærlig beskrivelse af vogn og tilbehør, at komme ud og se på en vogn
der i annoncen beskrives som meget velholdt, og viser sig at have flere
brandmærker fra cigaretter på hynder og reoler er spild af din og købers
tid og resulterer ikke i et salg (har prøvet dette, 90 km tur retur for
at se på en vogn i 2 minutter og sige nej tak)
Selvfølgelig skal man fremhæve det positive, og med så mange detaljer
som muligt, så køberen føler at her får man noget for pengene, også
gerne de ting der er standard på modellen, for hvis køberen er ny
campist eller ukendt med modellen ved han måske ikke at stabillisator
eller microovn er standard på en hopsa 460, så skriv det hele, til og
med toiletpapirholderen

En realistisk prissætning, prisen skal vel være 10-20% under hvad en
tilsvarende står til hos en forhandler der giver garanti. Og så lidt
ovenpå til at slå af igen, alle vil forsøge at prutte, så der skal være
lidt at give af

> og hvor i landet er det mest handel med cv? de har vognen i nordjylland, men
> vi kunne flytte den hjem til os på midtsjælland hvis det hjalp på salget

Igen baseret på den vogntype jeg søger så er udvalget størst og priserne
lavest vest for storebælt, desværre når man bor øst, men turen der over
kan umiddelbart sagtens tjene sig hjem igen med overskud.

Om det også gælder dine svigerforældres vogn ved jeg ikke, men prøv at
søge på modellen på DBA først øst så vest og sammenlign udvalg og priser.

Det blev lidt af en afhandling, håber du kan bruge noget af det

--
Keld Rasmussen

Fra : Finn

Dato : 21-03-06 21:33

"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> søge på modellen på DBA først øst så vest og sammenlign udvalg og priser.
>

> Det blev lidt af en afhandling, håber du kan bruge noget af det

det kan jeg helt sikkert - tak for dine erfaringer

Finn