Atjua siger katten
Fra : Katharina Nielsen

Dato : 20-03-06 16:39

Hejsa

Min kat kom ind og nøs 2 gange, men ser nu ellers ud til at have det
helt som den plejer.
Det er vaksineret mod alm. influenza -sker det, at katte alligevel nysser?
Spørger pga. man jo tænker lidt over det i den her tid.

Kath.

Ps: Vores anden kat nøs i går en gang - men mindes nu før alt det med
influeza i medierne, at også gjorde det en gang i mellem.

Med venlig hilsen
Katharina Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 20-03-06 17:44

"Katharina Nielsen" <kat82KATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ps: Vores anden kat nøs i går en gang - men mindes nu før alt det med
> influeza i medierne, at også gjorde det en gang i mellem.

Det er helt normalt at katte nyser engang imellem. Vi mennesker kan jo også
godt nyse selvom vi ikke er syge eller forkølede. Så tag du den bare med ro,
det er helt i orden.

Mvh Helle

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-06 18:21

Katharina Nielsen wrote:
> Min kat kom ind og nøs 2 gange, men ser nu ellers ud til at have det
> helt som den plejer.

Det gør vi andre jo også en gang imellem, så det betyder nok ikke noget.

Men hvis den bliver ved i længere tid, så tag den en tur til dyrlægen.

Vores blev ved på et tidspunkt - og det var så lungebetændelse - men den fik
så penicilin (eller hvad katte nu får) og så gik det over.

Men et enkelt nys eller to en gang imellem gør ikke noget.

Jan

Fra : Leyna

Dato : 20-03-06 19:22

On Mon, 20 Mar 2006 15:39:21 GMT, Katharina Nielsen
<kat82KATTE@BAKKEofir.dk> wrote:

> [...]
>Det er vaksineret mod alm. influenza -sker det, at katte alligevel nysser?
>Spørger pga. man jo tænker lidt over det i den her tid.

Og vi skal vist allesammen passe på ikke at panike totalt.
Det er helt normalt at katte nyser. Det gør hunde skam osse, o jeg
nyser da osse selv uden iøvrigt at være det mindste syg.

Min ene kat nyste i en periode meget og dyrlægen gav hende noget
antibiotika, bare for en sikkerheds skyld. Det er dog nogle år siden
nu.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Katharina Nielsen

Dato : 20-03-06 20:07

Hejsa

Tak for jeres svar - var nuikke ved at være i panik, men ville bare lige
være sikker.
Pjokkerne sover snart - der er jo forår i vejret så energien bliver
brugt ude tildels, men nok mest med at side i vinduet og overvåge alle
fuglene (måske lidt dovne + den ene synes verden er meget sjover
indefor, ude er et sted man går, hvis der er nogle der vil med).

Katharina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 21-03-06 00:12

Synd, man ikke kan indsætte billeder direkte, men se her:
www.mega-mco.dk/images/effekter/kyllenys.jpg

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 26-03-06 13:28

Hanne Engermann <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> www.mega-mco.dk/images/effekter/kyllenys.jpg

Hahahaha, den var god

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Karina Nielsen

Dato : 21-03-06 22:54

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Jeg havde også min uldtot til dyrlæge i starten af december fordi jeg syntes
hun nyste mere end hun plejede.
Det viste sig at hun havde en lille virus, som kunne klares med antibiotika
her også:) Samtidigt fik jeg hende også vaccineret.

Vh
Karina

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-03-06 05:01

> [...]
> antibiotika
> her også:) Samtidigt fik jeg hende også vaccineret.

Øeh? Antibiotika er virksomt mod bakterieinfektioner, men fuldstændig
virkningsløst mod alle slags virus. Så det må have været noget andet end en
virus hun blev behandlet for, eller et andet præparat end antibiotika hun
fik

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-03-06 09:10

> [...]
> virus hun blev behandlet for, eller et andet præparat end antibiotika hun

Korrekt, men de fleste dyrlæger giver alligevel antibiotika af hensyn
til evt. sekundære, bakterielle infektioner, som ofte kan opstår i
forbindelse med en virusinfektion.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar