kodeord opdatere hjemmeside
Fra : Franck Marker

Dato : 20-03-06 17:01

Hej
Jeg har lavet en side for en lokal klub, som har en del under afdelinger.
Jeg ville gerne lave det sådan at de enkelte træner kunne få tildelt et kode
ord, og så selv have et område hvor de kunne opdatere siden med nyheder af
interesse.
jeg kan ikke finde en måde at gøre det på!
Er der nogen der kan hjælpe med et stykke kude der kan sættes ind og rettes
til så det kan anvendes!
mvh
Franck

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 20-03-06 20:06

Hej Frank.
Én måde at gøre det på er at oprette sub-domainer, der så hver især har en
adgangskode. Men det er ikke alle web-udbydere der tillader dlere
sub-domains. Du kan jo chekke hos din.
Mvh John

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 20-03-06 21:29

Hej igen Frank
Kom lige i tanke om, at det også kan gøres med et script, hvilket dog ikke
er så sikkerhedsmæssigt godt, som et sub-domain.
Her er en adresse på et af de mange scripts, som kan sættes ind på de HTML
sider der skal have et password:
http://www.javascriptkit.com/script/cut76.shtml
Med venlig hilsen John

Fra : Franck Marker

Dato : 21-03-06 08:41

Hvordan vil det så være muligt for en der er i besiddelse af kodeord og
brugernavn at indraportere information på hjemmesiden?
Hvordan oprettes sub-domain? siden hostes ved dandomain?
mvh
Franck

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 21-03-06 13:53

Hej Frank.
Jeg kender ikke Dandomain, men de bør have en support-side, hvoaf det
fremgår om, og hvis de tillader subdomain.
Jeg har sat et eksempel ind her:
I denne menu er det muligt at oprette op til 25 SUBdomains eksempelvis:
http://kontor.firmanavn.dk
http://kantine.firmanavn.dk

Den korrekte metode er som følger. Bibliotekerne:
/kontor
/kantine

oprettes med FTP programmet (eller FrontPage hvis dette benyttes). Derefter
placeres i hvert bibliotek hjemmesiden for hvert enkelt SUBdomæne. Hvert
subdomain har sine egne unikke filer.

Efter at subdomains er oprettet, vil der gå ca. 1-3 minutter, så vil de nye
SUBdomains være aktive. Der bliver ikke lavet logfiler for SUBdomænerne,
derimod vil evt. besøgende blive logget i den allerede eksisterende logfil
for hoveddomænet (www.firmanavn.dk), og fremgå af den daglige rapport.
Indholdet af bibliotekerne skal vedligeholdes med den eksisterende FTP
login.

Det kræves at SUBdomain addon er en del af abonnementet. Er der tvivl om
abonnementet understøtter dette, kan det ses under

Eksemplet er blot til forklaring, og viser at du skal "have lov" fra din
udbyder til at lave subdomains
Mvh John