Php i asp?
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 20-03-06 14:50

Findes der en metode at vise et php script på en asp side?
Mit website benytter asp. Jeg kan benytte php på domænet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-03-06 14:54

Michael Tillgaard ramte sit keyboard den 20-03-2006 14:50 og fik dette
ud af det:
> Findes der en metode at vise et php script på en asp side?
> Mit website benytter asp. Jeg kan benytte php på domænet.

Hvorfor vil du gøre det ?

.... det er nemlig ikke nogen ret god løsning.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 20-03-06 15:06

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> ud af det:
> >

> Hvorfor vil du gøre det ?
>
> .... det er nemlig ikke nogen ret god løsning.

Jeg har fundet et lille php script som kan noget jeg har brug for. Men
mine sider er lavet i asp (jeg kender intet til php). Derfor vil jeg gerne
inkludere det på min side.
Du skriver at det ikke er nogen god løsning, men kan det lade sig gøre og
i givet fald hvordan?

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-03-06 15:11

Michael Tillgaard ramte sit keyboard den 20-03-2006 15:05 og fik dette
ud af det:

> Jeg har fundet et lille php script som kan noget jeg har brug for.

Hvad er det for et script ?
Måske kan det let omskrives til .asp

Prøv at fortælle lidt mere om det her ... evt. et link til stedet, hvor
du har fundet det.

> [...]
> inkludere det på min side.
> Du skriver at det ikke er nogen god løsning, men kan det lade sig gøre og

Det er bl.a. en dårlig idé fordi det giver ekstra serverbelastning.
..asp-filen skal hente outputtet fra .php-filen. Degge filer skal derfor
parses af serveren.
Du skal altså åbne et http-request til .php-filen og inkludere outputtet
fra den i din .asp-side.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 21-03-06 17:59

> [...]
> parses af serveren.
> Du skal altså åbne et http-request til .php-filen og inkludere outputtet

Har i første omgang "løst" det ved at bruge <iframe>
Tak for svarene.