HTTP_REFERER
Fra : Leonard

Dato : 20-03-06 09:55

Hvor sikker er HTTP_REFERER ?
Jeg tænker på at bruge den som beskyttelse mod mail-injection af
formularer. Så virker det godt nok ikke for dem, der har slået det fra
i browseren og det ved jeg ikke om er et reelt problem?
Men hvis den kan fakes, så er der jo heller ikke noget vundet ved det.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Henrik Hansen

Dato : 20-03-06 09:59

Leonard <usenet@leonard.dk> writes:

> [...]
> i browseren og det ved jeg ikke om er et reelt problem?
> Men hvis den kan fakes, så er der jo heller ikke noget vundet ved det.

Det ville jeg ikke bruge, som den eneste tjek. Som du siger det kan
slåes fra og det er meget let at fake, hvis man finder ud af det er
det eneste der bruges som tjek.

Du kan i stedet lave en hash (md5 eks.) af et eller andet, måske deres
ip + en constant du kun kender værdien på. Derved kan du tjekke om den
rigtige hash er sendt med formularen og om der er sendt en med i det
hele taget. Det er hvert fald mere brugbart vil jeg mene end refereren.

--
Henrik Hansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-03-06 11:21

On Mon, 20 Mar 2006 09:54:56 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Hvor sikker er HTTP_REFERER ?

Det er den ikke, og den fakes godt og grundigt af mange scripts, der
forsøger at udnytte forms.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-03-06 00:03

Leonard wrote:
> Hvor sikker er HTTP_REFERER ?
> Jeg tænker på at bruge den som beskyttelse mod mail-injection af
> formularer.

> Men hvis den kan fakes, så er der jo heller ikke noget vundet ved det.

Jeg har et par scripts liggende. De benytter andre teknikker til at sikre
sig mod injection:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmailc.php

Jeg har selv kedelig erfaring med at ville beskytte mig via logning af
afsenders IP - den er alt for let at fake.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/