Hjælp til tydning ønskes......
Fra : Dorthe Antonsen

Dato : 19-03-06 23:13

Mon der (igen) findes en behjertelig sjæl der vil hjælpe mig med at tyde en
kirkebog??

Det drejer sig denne gang om KB for Hellested sogn, Stevns herred, Præstø
Amt. Viede personer 1846-71, opslag nr . 19. Det par der har nr. 4 har jeg
stor besvær med at tyde oplysningerne på. Jeg kan dog læse deres navn og
fødselsdatoer, men resten fortaber sig i, for mig, for meget gætteri.

Manden hedder Hans Larsen og er født 17. dec. 1837. Kvinden hedder Ane
Marie Olsen og skulle efter hvad jeg kan læse være født 20. nov. 1842

Venlig hilsen
Dorthe Antonsen

Fra : Henning Christensen

Dato : 20-03-06 04:05

"Dorthe Antonsen" <dorthe-andreas_antonsen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Manden hedder Hans Larsen og er født 17. dec. 1837. Kvinden hedder Ane
> Marie Olsen og skulle efter hvad jeg kan læse være født 20. nov. 1842

Hej Dorthe!

Så forsøger jeg også med denne opgave.

Ungkarl Hans Larsen, Søn af Huusmand
Lars Nielsen i Store Taarøie, født den 17 Januar
Aar 1834, vaccineret af (kan jeg ikke tyde med sikkerhed) 21 August 1835,
confirmeret i Spjellerup 1849; Hjemme hos
Moderen i Store Taarøie.

Pigen Ane Marie Olsen, Datter a Huus-
mand Ole Jensen paa Hellested Overdrev, født
der d. 20 ? 1842, vaccineret af Kruuse
? Aug. 1843, conformeret i Hellested 1857; Hjem-
me hos Faderen.

Navnet på manden, der forestod Hans' vacinationer, kan du sikkert finde ved
at se, hvad der står ved hans konfirmation.
Det samme gælder for datoerne for Ane Maries fødsel og vaccination.

Kunne du bruge mit svar på din bøn om "Hjælp til tydning af bemærkning"?

Venlig hilsen
Henning