Gigabyte langsom start
Fra : Michael Reiler

Dato : 19-03-06 13:55

Hej

Efter at have skiftet bundkort og harddiske, er min Windows XP blevet meget
langsom om at starte op, selve XP billedet med den blå bar der kører, tager
ca. 1 minut, hvor det lyder som om den scanner harddisken.

Efter ombygningen er mine harddiske også kommet på i "Sikker fjernelse af
hardware", så jeg kan lukke mine harddiske ned og fjerne dem. Ikke nogen
særlig anvendelig funktion.......

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Gigabyte GA-K8N SLI
2 x Samsung SATAII harddiske

Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-03-06 15:27

"Michael Reiler" <michael@rei_REM_OVE_ler.dk> wrote:

>Efter at have skiftet bundkort og harddiske, er min Windows XP blevet meget
>langsom om at starte op, selve XP billedet med den blå bar der kører, tager
>ca. 1 minut, hvor det lyder som om den scanner harddisken.

Der kan være mange årsager til langsom opstart - Ofte er det releteret
til netværk. F.eks ikke-forbundne netkort der står og leder efter en
DHCP-server der ikke er der...

Check dine netkort / firewire kort - Saml dem i en netværksbro, eller
giv de ikke-forbundne en fast ip-adresse....

>Efter ombygningen er mine harddiske også kommet på i "Sikker fjernelse af
>hardware", så jeg kan lukke mine harddiske ned og fjerne dem. Ikke nogen
>særlig anvendelig funktion.......

SATA diske er jo hotswap, så det er en anvendelig funktion - Omend den i
dit tilfælde er noget besværlig da du sikkert har gemt diskene inde i
kabinettet

<mlr>

Fra : Michael Reiler

Dato : 20-03-06 08:06

> [...]
>
> SATA diske er jo hotswap, så det er en anvendelig funktion - Omend den i
> dit tilfælde er noget besværlig da du sikkert har gemt diskene inde i

Jeg mindes noget om at man kan få logget hvad der sker under opstart af Win
XP, men jeg kan ikke huske hvordan.

Det kunne være at jeg skulle prøve det, er der nogen der kan hjælpe med
hvordan man gør?

Michael

Fra : Fynbo

Dato : 20-03-06 11:21

> [...]
> Win XP, men jeg kan ikke huske hvordan.
>
> Det kunne være at jeg skulle prøve det, er der nogen der kan hjælpe med

Mener det er BootVis..... Søg på google..

Fynbo