Husstandsvindmølle
Fra : Kn

Dato : 19-03-06 10:16

Hej.

Jeg har en husstandsvindmølle som jeg har købt og opstillet for ca.
2,5 år siden.

Jeg er blevet fortalt, at der er en regel som siger, at det er muligt
af afskrive møllen købspris, og alle andre udgifter på den udfra ens
almindeige lønindkomst.

Men der er jo ikke nogen rubrik på selvangivelsen der hedder
husstandsvindmølle, så jeg har ikke gjort noget som helst, hverken
opgivet det ene eller andet.

Jeg har modtage flere check som betaling fra elforsyningen på den
strøm som jeg har produceret til elnettet. Dem har jeg heller ikke
skrevet ind nogen steder.

Hvad skal jeg gøre ?
Det er mit navn der står på alt hvad der har med møllen at gøre, jeg
er lønmodtager.
Min kone er selvstændig og momsregistreret (multi firma) vil det være
en fordel at jeg sælger møllen til hendes firma?

Alle forslag er velkomne ?

Mvh bc

Lidt data: (ca priser.)
Møllens pris: 80000kr (købt af privat, kvittering haves)
Diverse andre udgifter i forbindelse med opsætning: 25000kr
Drift udgifter: 25000kr
Indtægter: i alt indtil nu. 25000kr
Strøm vi selv har brugt som kunne sælges for ca. 9600kr
Min løndinkomst er lige under topskat, undtagen år 2004 der betalte
jeg ca. 50000kr i Topskat.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 19-03-06 20:19

Ærligt talt har jeg ikke en sk... forstand på det.

Fik googlet mig frem til denne :

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=170778&vID=0&mode=2

Måske kan du læse noget herudaf

Bo

Fra : Kn

Dato : 20-03-06 19:12

Bo Rasmussen wrote:
> Ærligt talt har jeg ikke en sk... forstand på det.
Nej enlig ikke, for hvis jeg havde det så ville jeg jo ikke have
stillet spørgsmålet her i dette forum.

> Fik googlet mig frem til denne :
>
> http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=170778&vID=0&mode=2
>

> Måske kan du læse noget herudaf

Jeg har læst det, men det bliver jeg ikke en skid klogere af.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 20-03-06 23:06

>Nej enlig ikke, for hvis jeg havde det så ville jeg jo ikke have stillet
>spørgsmålet her i dette forum.

Det var skam mig, der ikke havde forstand på det

>Jeg har læst det, men det bliver jeg ikke en skid klogere af.

Heller ikke jeg, men jeg har heller ingen vindmølle.
De kunne da godt skrive i et mere læsbart sprog ;-(

Hyg dig
Bo