Simpelt men svært ;)
Fra : BS

Dato : 19-03-06 10:13

Hejsa

Ja for en nybegynder er det svært simpelt det med skat i danmark ;)

Så hvis jeg lige skære sagen ud i pap håber jeg i kan hjælpe mig ! Jeg har
tydelig gjort min spørgsmål med en stribe ----- foran ;)

Jeg køber en vare XXX for lad os sige 100 Kr. Denne vare sælger jeg så i min
netshop for 200 Kr plus 50 Kr i forsendelse.

Minde udgifter var altså 100 til vare og 50 til forsendelse og tilbage står
jeg med 100 Kr tjent - men så kommer skat !

-- Hvad skal jeg betale af moms og skat og halløj af den fortjeneste ??
-- Hvornår og hvordan(online?) betaler jeg ovenstående ?

Er det noget med at hvis jeg afligevel ikke når en omsætning på mere end
50.000 så skal jeg faktisk ikke bekymre mig om skat på samme måde, det er
nemlig blot lidt fritids salg så jeg ved det ikke helt endnu hva det bliver
til ??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-03-06 11:51

Den 19-03-06 10.13 skrev BS følgende:

> -- Hvad skal jeg betale af moms og skat og halløj af den fortjeneste ??

Du skal betale skat af enhver fortjeneste, uanset om du har tjent
100.000 kroner eller blot 5 kroner. Du behøver til gengæld ikke at blive
momsregistreret, hvis du omsætter for under 50.000 kroner om året.
Bemærk, at skatten betales af fortjenesten (overskuddet), mens grænsen
for momsregistrering er af omsætningen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : BS

Dato : 19-03-06 12:13

> [...]
> momsregistreret, hvis du omsætter for under 50.000 kroner om året. Bemærk,
> at skatten betales af fortjenesten (overskuddet), mens grænsen for

Jeg er blevet momsregristreret, har fået en fin online shop med faktura
system og det hele !

Jeg er også igang med at sælge og det går godt !

Så det er mere hvad der yderligere skal hugges fra min fortjeneste ;)

Hvor ofte betaler man og kan det gøres online ?
Hvor ofte indsender man regnskab ?

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-03-06 12:44

BS wrote:

> [...]
>
> Så det er mere hvad der yderligere skal hugges fra min fortjeneste ;)
>
> Hvor ofte betaler man og kan det gøres online ?
Moms indbetales hver måned, hvert kvartal eller hvert halve år - Du ved
vel bedst selv hvilken ordning du kører med?

> Hvor ofte indsender man regnskab ?
En gang om året, sjovt nok når man er færdig med sit årsregnskab.

Det kunne tænkes du skulle tage og læse lidt omkring regnskab og
bogføring, eller evt kontakte en revisor, det kan blive dyrt at lave
"lort" i sit regnskab.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : BJ

Dato : 19-03-06 12:48

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kunne tænkes du skulle tage og læse lidt omkring regnskab og
> bogføring, eller evt kontakte en revisor, det kan blive dyrt at lave
> "lort" i sit regnskab.

Tag dig en revisor med speciale i selvstændige og små virksomheder.

Ellers tages du r*ven og det noget så grusomt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-03-06 12:48

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet momsregristreret, har fået en fin online shop med faktura
> system og det hele !

Uha, så ser dit regne-eksempel ikke så godt ud.
Du mangler helt gundlæggende kendskab til beregning af moms. Moms er ikke
noget "du betaler", men et beløb du opkræver for staten ved at lægge 25% på
varens salgspris.

Har du ikke fået tilsendt et lille hæfte sammen med din moms-registrering?
Læs det grundigt.
ToldSkat (nu Skat) plejer at tilbyde et lille kursus i forbindelse med
moms-registreringen. Det bør du deltage i, så du kan få de helt
grundlæggende ting på plads.

Fra : anette@inloco.dk

Dato : 28-03-06 07:15

Du kan se eksempler på årsregnskaber her:

http://franciskaner.dk/about - find materialet om "Årsregnskab for
enkeltmandsvirksomheder.

Mvh
Anette