Passer et ATX kort i et kabinet for der ha~
Fra : CC

Dato : 18-03-06 22:59

Har en ældre maskine med et MS-6156VA bundkort
http://www.msi-computer.de/produkte/main_idx_view.php?Prod_id=137
I følge ovenstående side er det et M-ATX kort.
Kan jeg i samme kabinet monterer et ny bundkort af typen ATX ?

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-03-06 07:30

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I følge ovenstående side er det et M-ATX kort.
> Kan jeg i samme kabinet monterer et ny bundkort af typen ATX ?

Ja, nogengange...
btw: M-ATX = baby-ATX = miniATX (kært baby har mange navne)

Kik på
http://www.duxcw.com/digest/guides/buymb/formfact.htm
Her er vist at ATX er større, fordi det har stik til flere udvidelseskort.
ATX er større end M-ATX og baby-ATX og miniATX, og det skal der være plads
til i dit kabinet - ellers bør der ikke være pladsproblemer...

Hvad med din strømforsyning?
- Har den de(t) rigtige stik til dit nye bundkort?
(20 polet? 24 polet? 4 polet?)
- Har den effekt nok til dit nye bundkort?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy