Hvad vil du gøre?
Fra : BamBam

Dato : 18-03-06 20:50

Fra : BamBam

Dato : 18-03-06 20:52

Hvad vil du gøre som mand hvis du mødte op en sen aften hos din eks. kone
fordi du havet en fornemmelse at der var noget galt og fandt jeres 2 årig
datter alene hjemme, sovende, men hendes mor var gået på værtshus med en
ven?

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-03-06 21:56

BamBam skrev:
> [...]
> datter alene hjemme, sovende, men hendes mor var gået på værtshus med en

Tag barnet med mig hjem og så kontakte statsamtet når de åbner.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 18-03-06 22:47

On 18/03/06 20:51, in article 441c64c8$0$15782$14726298@news.sunsite.dk,
"BamBam" <non@non.dk> wrote:

> [...]
> datter alene hjemme, sovende, men hendes mor var gået på værtshus med en

Melde hende til politiet og straks søge forøldremyndigheden, hvis jeg ikke
allerede havde den.

Charlotte

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 19-03-06 00:19

Charlotte D. Jensen wrote:
> On 18/03/06 20:51, in article
> 441c64c8$0$15782$14726298@news.sunsite.dk, "BamBam" <non@non.dk>

> Melde hende til politiet og straks søge forøldremyndigheden, hvis jeg
> ikke allerede havde den.

Nydeligt. Stavefejlen viser, at du ikke bare kopierede fra dit første svar -
hvad du med fuld ret kunne have gjort. Jeg kan (heller ikke) ikke se hvorfor
der skulle være forskel på reaktionen om man var mand eller kvinde.

Nu er eksemplet under alle omstændigheder temmelig søgt. Hvordan skulle jeg
kunne vide, at ekskonen var gået på værtshus? Hvordan skulle jeg kunne vide
at ungen stadig er i lejligheden (huset)? Har jeg virkelig nøgle til min
eks' bopæl?

Men når det er sagt er de egentlit ganske simpelt: Ungen må ikke igen blive
udsat for et sådant svigt, hvis jeg kan forhindre det.
1) Ringe - med det samme - til politiet og få afklaret rettighederne.
(Lovovertrædelser har en tendens til at svække ens stilling i en retssag.)
2) Afhængig af politiets svar, blive hos ungen eller tage ungen med hjem og
efterlad en besked til ekskonen.

Dett tricky spørgsmål kommer først, hvis politiet hævder, at jeg ingen ret
har til at tage ungen med og ekskonen senere kommer hjem og forlanger at jeg
forlader hendes hjem. Hun er nu hjemme, men (formodentlig) beruset. Og
tilliden til at hun ikke gør det igen kan ligge på et meget lille sted. Hvad
så?

--
Kristian Damm Jensen

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 00:47

"Kristian Damm Jensen" <dNOamSPmAM.usenet@kristiandamm.dk> skrev i en
meddelelse news:441c9564$0$126$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> vide at ungen stadig er i lejligheden (huset)? Har jeg virkelig nøgle til

Det er så noget jeg har oplevet selv.
Jeg viste heller ikke at hun var gået på værtshus, men da hun ikke svaret
sin telefon, tydet det på at der var noget i gære, altså hun ved hun laver
noget jeg ikke vil bryde mig om og i det her tilfælde var det at hun var
sammen med sin ven og de drak.
Forud for episoden havet jeg og min eks. genoptaget forbindelsen, det var
også blevet til lidt mere end det, men det var også på betingelse af at hun
droppet hendes ven, som hun var blevet træt af og som havet chikaneret hende
efter hendes brud med ham.
Han havet blandt andet også chikaneret mig pr. sms.
Men derfor havet jeg nøglen, jeg plejet at komme ned til hende i
weekenderne, hvor vi hygget os sammen med ungerne, som en familie igen.
Så ikke nok med at hun svigter vores datter, hun har også svigtet mig igen
og igen og nu igen!

Kunne godt se at jeg bare skulle havet ringet til politiet, men jeg var også
bange for konsekvenserne, vil heller ikke skade min eks.
Jeg har beskyttet hende for længe hvor hun bare tager røven på mig.

BamBam

Fra : -= JF =- priv

Dato : 19-03-06 09:48

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har beskyttet hende for længe hvor hun bare tager røven på mig.

Nu har jeg heldigvis ikke været i en situation hvor en kone/kæreste har
snydt mig med en anden mand - men jeg kan sagtens sætte mig ind i
situationen, og kan også godt forestille mig at man ville gå langt for at
lappe forholdet igen - men hvis hun lavede det stunt med barnet som din ex.
tilsyneladende har gjort var der definitivt lukket for det varme vand... Er
man så langt ude, at man lader en 2-årig ligge alene hjemme, er man så langt
hinsides fornuft at der absolut intet er at lappe på!!

Ud til højre, og gerne med et så kraftigt los i røven at hun forstår hvor
utilladeligt hun har opført sig.

Mvh John

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 10:02

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> man så langt hinsides fornuft at der absolut intet er at lappe på!!
>
> Ud til højre, og gerne med et så kraftigt los i røven at hun forstår hvor

Ja det vil jeg også helst, men viste også at hun psykisk vil komme så langt
ned at hun måske tog sit eget liv.
Hun har ringet at truet med det før da jeg var i et andet forhold, at hvis
jeg ikke kom hjem til hende (om natten) så kunne hun ikke garantere at, ja
hun sagde det ikke, men hentydet til at så kunne alt være ligemeget.

BamBam

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 10:32

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse news:441d1e19$0$15795

> Ja det vil jeg også helst, men viste også at hun psykisk vil komme så
> langt ned at hun måske tog sit eget liv.

Jeg tror, at det bare er tomme trusler for, at få din opmærksomhed og det
virker jo.

Hvis det kommer til det igen, må du jo ringe til en læge, der kan få hende
tvangsindlagt på en psykiatrisk afdeling..

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 11:57

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at det bare er tomme trusler for, at få din opmærksomhed og det
> virker jo.

Ja det er det sikkert.

> Hvis det kommer til det igen, må du jo ringe til en læge, der kan få hende
> tvangsindlagt på en psykiatrisk afdeling..

Er du sikker?
Er det lige sådan til, det er jo ikke sikkert hun vil lade lægen se hende.

BamBam

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 12:46

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse news:441d3900$0$15785

> Er du sikker?

Næsten. Så vidt jeg husker, kan en læge tvangsindlægge hende, hvis hun er
til fare for sig selv eller andre.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : -= JF =- priv

Dato : 19-03-06 11:33

> Ja det vil jeg også helst, men viste også at hun psykisk vil komme så
> langt ned at hun måske tog sit eget liv.

Hatten af for at du stadig interesserer dig for hendes ve og vel - men lad
hende sejle sin egen sø.

Det er da muligt at hun får rettet op på sit liv - men det er sådan cirka en
zillion gange mere sandsynligt at det hun kun retter sig indtil det igen
bliver hverdag. På et tidspunkt kommer der endnu en 'sød fyr' og inviterer
hen på en enkelt en - og så har du balladen igen. Og hvad der er værre -
jeres datter vil endnu engang opleve at man ikke kan stole på mor... Det vil
sgu være synd at udsætte hende for det.
Nu er hun 2 år, og vil relativt hurtigt glemme mor... Om f.eks. 2 år vil det
være utroligt sværere for hende at 'miste' sin mor, for slet ikke at tale om
at hun vil være meget mere bevidst om at hun er blevet svigtet. Lad nu ikke
din ex. få lov til at ødelægge din datter!!

> Hun har ringet at truet med det før da jeg var i et andet forhold, at hvis
> jeg ikke kom hjem til hende (om natten) så kunne hun ikke garantere at, ja
> hun sagde det ikke, men hentydet til at så kunne alt være ligemeget.

For at sige det groft: Lad hende gøre det.
Hvis hun truer med sådan noget, så træk på skuldrene, og spørg om hun har
nogle specielle ønsker mht. begravelsen.
Chancen for at hun virkelig gør det, er nok ikke stor. Uanset hvad, så er
hun ikke dit ansvar længere - det er din datter derimod!

Mvh John

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 12:09

> [...]
> tale om at hun vil være meget mere bevidst om at hun er blevet svigtet.
> Lad nu ikke din ex. få lov til at ødelægge din datter!!

Hun er ellers en god mor, når det ikke er hun drikker, holder meget af sine
børn og bruger også tid sammen med dem og laver noget med dem og børnehaven
kan ikke mærke noget på min datter, har snakket med dem, de siger at min
datter klare sig god, viser ikke tegn på omsorgssvigt og er meget
velstimuleret omkring hendes tale, hun er bedre end mange andre jævnaldrene.
Når hun drikker er det ikke sådan at hun totalt glemmer sine børn, men hun
er jo ikke meget værd feks. dagen efter hvor hun sover det meste af dagen og
det gør min datter også fordi hun bliver lagt i seng så hendes mor selv kan
sove også er hun jo ikke helt opmærksom på hvad den lille laver, plus hun
heller ikke vågner af sin brandert hvis der er noget galt om natten, vores
datter lider også af dårligt hjerte.

BamBam

Fra : -= JF =- priv

Dato : 19-03-06 13:26

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse

Jeg siger ikke at hun intet er værd som menneske!! Det håber jeg skinner
igennem, men som du selv skriver:

> Hun er ellers en god mor, ***når det ikke er hun drikker***

Prøv at lave direkte paraleller fra ovenstående til andre ting:

Han er god nok - når han ellers ikke lige slår mig halvt fordærvet.
Hun er mig ikke utro - Når hun ellers ikke lige boller udenom.
Han er ærlig nok - når han ikke lige er ved at tømme mine lommer.

Nej vel Den holder ikke i det virkelige liv.

> datter klare sig god, viser ikke tegn på omsorgssvigt og er meget
> velstimuleret omkring hendes tale, hun er bedre end mange andre
> jævnaldrene.

Jeg har selv børn,og min erfaring og udtalelser stammer fra mine erfaringer
med dem -og ikke med nogen form for professionel basis!
Når det er sagt, så vil jeg sige at din datter ikke ved bedre end at alt er
som det skal være. Hun er for lille til at være bevidst om sin mors
omsorgssvigt. Vent bare til hun bliver gammel nok til at vide at de andre
børns mødre ikke sover brandert ud hele dagen. At det ikke er normalt at
vælte over dørtrinet. At det ikke er normalt at få en 50'er og besked om at
gå til pølsevognen og sørge for sin egen aftensmad.

Hvad sker der når pigen bliver ældre?
Når hun bliver så stor at hun kan få besked på at være alene hjemme mens mor
'lige er et smut i byen' og at hun selv skal gå i seng når klokken er 8.
Hvad sker der når hun bliver 8-9 år, og kan begynde at aflaste din ex. med
forskellige ting? Mit gæt er, som Buffy også skrev, at hun bliver pålagt
mange af de ting som din ex. burde have ordnet. At hun bliver mor for sin
mor...

> Når hun drikker er det ikke sådan at hun totalt glemmer sine børn, men hun

Nej, men alle vi som har børn, kender godt ti lat ungerne får lidt længere
snor de aftener hvor vi har gæster og har fået vin til maden, små glas til
kaffen, og øl ud på aftenen... Og det er fint nok - men det må for guds
skyld ikke blive hverdag!

> [...]
> hun heller ikke vågner af sin brandert hvis der er noget galt om natten,
> vores datter lider også af dårligt hjerte.

Jeg kenderjo ikke jer, så det er så svært at råde - men hvis jeg skulle
komme i samme situation som du uheldigvis er i nu ville jeg sørge for at min
kone blev kørt så langt ud på et sidespor at hun ikke var i tvivl om at hun
ikke skulle nærme sig hverken mine børn eller mig selv. Hun fik ikke en
chance for at forklare sig og love bod og bedring... Men det er jo nemt for
mig at sige, som sidder godt og lunt uden dine problemer.

Anyway, så håber jeg at du sætter din datters situation, og fremtidige
situation, højere end omsorgen for din ex.
Din ex. er voksen, og må være ansvarlig for sit eget liv - Du er ansvarlig
for din datters!

Mvh John

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 14:18

> [...]
> kaffen, og øl ud på aftenen... Og det er fint nok - men det må for guds

Ja det er lige det, det er et guldkorn jeg skal huske.

> [...]
> ikke en chance for at forklare sig og love bod og bedring... Men det er jo
> nemt for mig at sige, som sidder godt og lunt uden dine problemer.

Ja men jeg kan ikke bare nu møde op og tage min datter, vi har fælles
forældremyndighed, men hun bor hos hendes mor og hun kan kræve hende
udleveret uden videre indtil retten har talt i en forældremyndigheds sag.

BamBam

Fra : -= JF =- priv

Dato : 19-03-06 14:50

> Ja det er lige det, det er et guldkorn jeg skal huske.

Jeg er da glad hvis der er noget du kan bruge ;-

> Ja men jeg kan ikke bare nu møde op og tage min datter, vi har fælles
> forældremyndighed, men hun bor hos hendes mor og hun kan kræve hende
> udleveret uden videre indtil retten har talt i en forældremyndigheds sag.

Jeg ved godt at du ikke bare kan tage din datter og gå - selv om lysten nok
er der
Og jeg har måske også formuleret mig lidt for spontant - men det jeg mente
var; Kæmp med næb og klør for at få din advokat til at slås for at din ex.
får så lidt som mulig indflydelse over din datter...

Jeg ved godt at det lyder både grimt og modbydeligt at tage et barn fra
moderen, for inderst inde tror vi jo på mirakler når det drejer sig om dem
vi elsker eller har elsket... Det _KUNNE_ jo ske at hun 'så lyset' og
pludselig mistede lysten til at strejfe osv.
Men prøv at grave dybt i dig selv, og find svaret på hvor sandsynligt det
ville være.

Mvh John

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-03-06 14:18

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> Din ex. er voksen, og må være ansvarlig for sit eget liv - Du er ansvarlig
> for din datters!

Lige netop!
Og det kan vist ikke gå for hurtigt.

Det lyder dog som om, der er meget rod og "på den ene side - på den anden
side"... hvis du f.eks. ikke mener, din ex er en ansvarlig mor, kan det jo
ikke nytte noget, at du betragter hende som god nok, når du ikke selv har
tid, vel?
- og jeg tror, du bliver nødt til at skelne skarpt mellem i to voksnes
forhold - og så det forhold/ansvar, du har over for dine børn.

Hilsen Inger

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 14:45

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> - og jeg tror, du bliver nødt til at skelne skarpt mellem i to voksnes
> forhold - og så det forhold/ansvar, du har over for dine børn.

Jeg bliver vist nødtil at sige mit job op, men så har jeg ikke råd til at
leve, det er frygteligt dilemma, det er sgu svært at få det til at hænge
sammen når man er alene med et barn og måske to hvis man heller ikke tjener
nogen penge, hun sætter mig i et kæmpe pres.

Tænk nu hvis det er hende der bliver tilkendt børne, så er jeg helt på den.
Hendes guldkorn i retten vil være at hun har haft mest med børene at gøre i
de først år af deres liv, fordi hun har gået hjemme og jeg på arbejde.
Jeg har haft min store datter nu alene i 2 år.

Nu har jeg det let med at blive hidsig, så mit temperament løber over med
mig til tider, når jeg bliver uretfærdigt behandlet, svigtet eller på andre
måder såret, så ser jeg rødt og der har desværre været episoder hvor jeg har
været helt op i koge punktet når jeg ikke har kunne trænge igennem hos min
eks. og det har reduceret i nogen angreb på min eks. af forskellige
karakter, verbale og skrevet ting og det har været ting der har gået i
stykker, ting af hendes men som jeg selv har betalt på et tidligere
tidspunkt, ikke noget jeg er stolt af, men resultat af afmagt og frustration
over at blive svigtet igen og igen.
Det er blevet bedre, men hun har ting på mig, blad. har jeg kaldt hende
luder mens børnene var der, men jeg er også psykisk ude af balance når de
ting sker, jeg sover dårligt, spekulere meget og det sætter sig spor på
humøret og at ens lunte bliver kort.
De ting kan hun bruge imod mig, desværre.
Men jeg har aldrig udsat børnene for nogen overlast.

BamBam

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-03-06 17:08

BamBam wrote:
> [...]
> sammen når man er alene med et barn og måske to hvis man heller ikke tjener
> nogen penge, hun sætter mig i et kæmpe pres.

hvis du er nødt til at sige dit job op, er det så fordi du ikke har tid
nok til børnene? Hvad med familie eller nær venner? Er der noget hjælp
at hente der?

> [...]
> de først år af deres liv, fordi hun har gået hjemme og jeg på arbejde.
> Jeg har haft min store datter nu alene i 2 år.

Så har du også vist med al tydelighed at du ved hvordan man passer børn.
samtidig er din kone på vej ud i alkoholmisbrug, der gør at hun ikke kan
passe Jeres yngste datter. Jeg synes ikke at det ser så sort ud. Tag det
op med din advokat og få en vurdering.

> [...]
> stykker, ting af hendes men som jeg selv har betalt på et tidligere
> tidspunkt, ikke noget jeg er stolt af, men resultat af afmagt og frustration

Det du skriver om svigt illustrerer egentlig hvordan du og din x-kone
kan komme til at ødelægge så mange ting for hinanden. Hvis du vil undgå
den følelse, er du nødt til at sætte hende stolen for døren. Så får du
kontrollen over dine egne følelser tilbage og vil ikke være så sårbar.

Jeg har selv været i lignende forhold og det tog mange år at opdage, så
det lyder måske meget enkelt, men jeg forstår godt hvis du synes at det
alligevel virker uoverskueligt i praksis.

> [...]
> humøret og at ens lunte bliver kort.
> De ting kan hun bruge imod mig, desværre.
> Men jeg har aldrig udsat børnene for nogen overlast.

Glem alle spekulationerne over hvad hun kan bruge imod dig. Du får
alligevel ikke noget ud af at lade dem ødelægge din nattesøvn.
Selvfølgelig må du trække dem frem hvis du skal have vurderet sagen hos
en advokat, men ellers ikke. Det væsentlige er, om du synes at du gør
det rigtige nu.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 18:31

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> hvis du er nødt til at sige dit job op, er det så fordi du ikke har tid
> nok til børnene? Hvad med familie eller nær venner? Er der noget hjælp at
> hente der?

Ja jeg har ikke tid nok desværre, arbejder i butik og det er jo nogen lange
dage.
Min familie bor langt væk, så skal jeg flytte, men min datter trives godt i
den nye skole, vi er lige flyttet her til i oktober, det vil være synd at
skifte skole igen, hun har gået på en anden skole før og hun går kun i
børnehaveklasse.

Der er nogen venner, men jeg kan ikke bede dem om at tage mine børn så tit.

> [...]
> samtidig er din kone på vej ud i alkoholmisbrug, der gør at hun ikke kan
> passe Jeres yngste datter. Jeg synes ikke at det ser så sort ud. Tag det

Ja vi må se hvad advokaten siger.
Selv om jeg er så gal på min eks. så knuser det mit hjerte at gøre det, men
hun ser mig som en fjende, desværre, har ikke gjort hende noget.

> [...]
> følelse, er du nødt til at sætte hende stolen for døren. Så får du
> kontrollen over dine egne følelser tilbage og vil ikke være så sårbar.

Ja, lidt svær når hun bor kun 4 opgange fra mig og ligger og hore med ham
vennen og ikke lukker op når jeg kommer eller vil tale med mig på telefonen,
hun slukker den.

Vi flyttet ind på samme tid, fik hver vores lejlighed, hun hjalp mig med at
flytte, det tog en dag, jeg stillet min bil og trailer til rådighed for
hende og hjalp hende med at flytte, det tog 2 dage, jeg har lånt hende penge
som jeg ikke har set skyggen af.
Jeg kan se når hendes ven kommer i bilen fra vinduet og jeg kan møde dem når
jeg går ned på gaden, det er noget surt.

> Jeg har selv været i lignende forhold og det tog mange år at opdage, så
> det lyder måske meget enkelt, men jeg forstår godt hvis du synes at det
> alligevel virker uoverskueligt i praksis.

Ja det gør det og man har jo mange minder og man skal stadig ses i form af
børne.

> [...]
> Selvfølgelig må du trække dem frem hvis du skal have vurderet sagen hos en
> advokat, men ellers ikke. Det væsentlige er, om du synes at du gør det

Der er meget lang til fredag kl 15 hvor jeg skal møde med advokaten

BamBam

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-03-06 16:58

BamBam wrote:
> [...]
> datter klare sig god, viser ikke tegn på omsorgssvigt og er meget
> velstimuleret omkring hendes tale, hun er bedre end mange andre jævnaldrene.

Det ændrer ikke på det faktum at din datter sandsynligvis har været
udsat for omsorgssvigt. At hun så har fundet en måde at håndtere det på
indtil videre er beundringsværdigt, men det er svært at se hvorfor det
skulle fortsætte.

Jeg synes at JF er meget hård i sine udmeldinger. Du har tydeligvis et
håb om at din x-kone kan komme ovenpå igen. Det er sikkert godt for Jer
allesammen rent følelsesmæssigt, men det kan også komme i vejen fordi at
det slører din evne til at vurdere situationen klart.

> [...]
> heller ikke vågner af sin brandert hvis der er noget galt om natten, vores

Læs selv din egen tekst ovenfor og overvej om du føler dig tryg ved den
situation.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-03-06 16:51

BamBam wrote:
> [...]
> jeg ikke kom hjem til hende (om natten) så kunne hun ikke garantere at, ja
> hun sagde det ikke, men hentydet til at så kunne alt være ligemeget.

Det er helt tydeligt at din x-kone er i en så alvorlig krise, at du
bliver nødt til at gribe ind. Første prioritet må være at beskytte
børnene, anden prioritet at beskytte dig selv. Så kan du overveje om du
vil gøre noget for hende, men det kan ikke blive til mere end 3. prioritet.

Alkoholikere har et eller andet sted givet slip på livet som sådan og er
i færd med at begå selvmord. Det er meget uhygeligt, og problemet er, at
så længe hun ikke har nået til samme opfattelse af situationen, er der
ikke meget du kan gøre for hende. Som jeg også skrev i en anden tråd, er
det nødvendigt at få hjælp.

Fra : BamBam

Dato : 18-03-06 20:53

Hvad vil du gøre som kvinde hvis du mødte op en sen aften hos din eks. mand
fordi du havet en fornemmelse at der var noget galt og fandt jeres 2 årig
datter alene hjemme, sovende, men hendes far var gået på værtshus med en
veninde?

Fra : Bente Smed

Dato : 18-03-06 21:23

Tage barnet med hjem og henvende mig til statsamtet hurtigst muligt ...

Fra : Holst

Dato : 18-03-06 22:01

Bente Smed wrote:

> Tage barnet med hjem og henvende mig til statsamtet hurtigst muligt ...

Egentlig er det vel nærmere politi og de sociale myndigheder, som skal
kontaktes i første omgang.

Fra : Sabina H.

Dato : 18-03-06 21:27

BamBam wrote:
> [...]
> eks. mand fordi du havet en fornemmelse at der var noget galt og
> fandt jeres 2 årig datter alene hjemme, sovende, men hendes far var

jeg ville personligt tilkalde et vidne, forsøge at finde faderen, (et ÆRLIGT
forsøg), hvis det mislykedes ville jeg skrive en seddel pakke en taske til
barnet, og tage barnet med mig.... førstkommende mandag ville jeg kontakte
statsamtet og en advokat og indlede en forældermyndighedssag....

et alternativ kunne være at blive hos barnet, indtil ex'en vendte tilbage og
tage en alvorlig snak med vedkommende....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : mk

Dato : 18-03-06 21:34

> [...]
> årig datter alene hjemme, sovende, men hendes far var gået på værtshus med

Jeg ville ringe til politiet og derefter tage barnet med hjem.

mk

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 18-03-06 22:49

On 18/03/06 20:52, in article 441c6503$0$15781$14726298@news.sunsite.dk,
"BamBam" <non@non.dk> wrote:

> [...]
> datter alene hjemme, sovende, men hendes far var gået på værtshus med en

Melde ham til politiet og straks søge forældremyndighed, hvis jeg ikke
allerede havde den.

Charlotte

Fra : Brian k

Dato : 21-03-06 01:55

BamBam wrote:
> [...]
> eks. mand fordi du havet en fornemmelse at der var noget galt og
> fandt jeres 2 årig datter alene hjemme, sovende, men hendes far var

Hej

Svaret vil afhænge meget af om der er FFM eller om FM ligger hos den ene af
parterne.

Såfremt der er FFM kan man frit afhente barnet (medmindre der er fastsat
samvær af SA)

Mvh
Brian

Fra : BamBam

Dato : 18-03-06 23:07

Da jeg blev opmærksom på at der var noget galt hos min eks. kone, kørte jeg
de 100 km. fra hvor jeg boede ned til hende, låste mig ind i hendes
lejlighed og fandt min datter på 2 år alene hjemme, hun lå i sin tremmeseng
og sov.

Der stod et par tomme flasker rødvin på bordet og 2 glas, jeg kunne regne ud
at hun havet haft besøg af hendes "ven", en ungkarl på 40 som aldrig har
fået børn selv, som lige som min eks. kone har en svaghed for alkohol. Hun
er alkoholiker, men ikke hvis du spørg hende selv.

Jeg havet min datter på 6 år med, hun bor hos mig, jeg satte hende til at se
efter sin søster mens jeg lige fik fat i deres mor, havet en ide om hun var
på et af byens 3 værtshuse og det var hun også i den anden ende af byen.

Fik trukket deres mor med hjem efter at havet givet hende et ordentligt møg
fald mit i værtshuset, mens alle andre der var til stede hørte på det,
hendes ven bad jeg om at holde sig lang væk fra min eks. kone og børn, med
besked om at han var dybt uansvarlig og ikke skulle nærme sig min familie
igen, ellers vil jeg slå ham halv ihjel (var meget gal)

Deres more faldt over sine egne ben hele vejen hjem, så fuld var hun, mens
hun bandet over mig.
Næste morgen vågnet hun med moralske tømmermænd, men ikke nok til at tage
mig alvorlig, så jeg gik på kommunen og anmeldte hende, der skete desværre
aldrig rigtigt noget, jeg bad dem om at snakke med hende om det hun havet
gjort og om hendes alkohol misbrug og ikke yderligere, jeg fortalte at jeg
ikke var ude på at få min datter tvangsfjernet, men at min eks. kone fik
noget hjælp.

Efterfølgende lavet jeg en aftale med min eks. kone om at hun fik en chance,
at jeg ikke vil gå til statsamtet med det og søge fuld forældremyndighed.
Aftalen lød på at hun skulle flytte til en anden by og starte på en frisk,
jeg skulle også flytte til den by sammen med vores ældste datter som bor hos
mig, her skulle vi så bo hver for sig, men være fælles om børene og hjælpe
hinanden.
Aftalen var også at hun skulle afbryde alt kontakt til ham hendes ven, der
også gav mange andre problemer.

Det har gået ok. i godt 6 mdr. men nu har hun genoptaget kontakten til sin
gamle ven, hun har skiftet lås i sin lejlighed, besvare ikke mine opkald
eller SMSer, åbner ikke når jeg ringer på og hun er begyndt at drikke mere
igen, sidste weekend havet han været på besøg, jeg fattet mistanke og kunne
se på min eks. kone at hun havet drukket hele natten til langt ud på morgen,
næste dag fandt jeg hendes vens bil parkeret lidt længere væk for at skjule
at han var hjemme hos hende hele natten.

Jeg føler mig virkeligt forrådet, jeg har gjordt alt for hende og vores
venskab var faktisk blomstret op igen også lidt på kærlighedssiden.

Jeg går og er angst for min datter skal lide nogen omsorgs svigt når de to
er sammen (min eks. og hendes ven) det omhandler altid at der bliver drukket
når de er sammen.

Jeg påtænker at søge fuld forældremyndighed, nu da hun har brudt vores
aftale og forrådet mig, tror i at jeg har nogen chancer?

Jeg har masser af eksempler på hvordan min eks. kone har svigtet mig pga.
alkohol, bla. så jeg ikke har kunne passe mit arbejde, fordi hun ikke kom
hjem som aftalt og overtog børnene, men forsatte sin by/druk tur til langt
op af næste dag eller dagen efter igen.

BamBam

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 18-03-06 23:57

On 18/03/06 23:07, in article 441c848c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk,
"BamBam" <non@non.dk> wrote:

> [...]
> hjem som aftalt og overtog børnene, men forsatte sin by/druk tur til langt

Det lyder som om, at du har gjort alt hvad du kunne for at hjælpe.
Jeg mener bestemt, at du nu skal søge FM, inden det måske går helt galt.
Når hun kan finde på, at drikke sig fuld og ovenikøbet forlade barnet, er
hun jo slet ikke i stand til, at sætte barnets behov før sine egne, og kan
måske bedre overkomme at være mor på nedsat tid.
Jeg ønsker dig held og lykke, og håber at barnet vinder...

Charlotte

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 08:36

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse news:441c848c$0$15788

> Jeg påtænker at søge fuld forældremyndighed, nu da hun har brudt vores
> aftale og forrådet mig, tror i at jeg har nogen chancer?

Det håber jeg sandelig, at du har- ikke mindst for din datters skyld.

Ellers ender det senere med, at det bliver din datter, der skal være mor for
sin mor og det er hun bestemt ikke tjent med.
Er selv vokset op med en alkoholisk mor og blev også igennem hele barndommen
efterladt alene, når mor gik på druk. Der var ingen hjælp dengang fra nogen,
( min far døde, da jeg var 2 år ) men du har imo en pligt til, at få din
datter væk derfra.

> [...]
> hjem som aftalt og overtog børnene, men forsatte sin by/druk tur til langt

Det er jo meget typisk for alkoholikere og det nytter ikke, at være naiv og
tro, at det ændre sig. Det sker desværre meget sjældent....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 09:44

> [...]
> barndommen efterladt alene, når mor gik på druk. Der var ingen hjælp
> dengang fra nogen, ( min far døde, da jeg var 2 år ) men du har imo en

Ja det håber jeg også, men min situation er den at jeg arbejder meget, ikke
pga. lyst, men mere af nødvendighed, skal jo leve
Og her har jeg de sidste 6 mdr. haft den aftale med min eks. kone at hun
passer vores ældste datter når hun går fra SFO, til jeg kommer hjem fra
arbejde kl 20, ja jeg ved det er sent, men den slags arbejde er der også
nogen der skal tage og det er meget småt med arbejde på Falster hvor jeg
bor.
Jeg køre vores mindste datter som bor hos hende, i børnehave om morgen, på
vej til arbejde.

Jeg har oplevet at når jeg hentet min datter om aften, efter arbejde at min
eks. virked påvirket, jeg har så kommenteret det.
Men jeg har været afhængig af hende til at se efter børene.

Det hele startet så igen med at hun synes hun havet det hårdt, sådan er det
altid hun har det hårdt synes hun selv, hun går hjemme hele dagen, har
sammenlagt haft ca. 1 års arbejde på 10 år, hun er konstant syg enden
psykisk og går på sygedagpenge eller dagpenge, hun har konstant en
undskyldning for at slippe for at arbejde, mistænker hende for at lave
ballade nu da kommunen har tænkt sig at sætte hende i aktivering, nu kan hun
så gå til læge med begrundelse at hun har det psykisk dårligt pga. problemer
med sin eks. mand, jeg kender hende og lægen er ny så han skriver hende
garanteret en sygemelding så hun kan gå hjemme og drikke et stykke tid
endnu.

Men hun har altså haft Børene en del, jeg har så kunne holde et vågen opsyn
med hende, men åbenbart ikke nok, da hun er gået total bag om ryggen på mig
med det her.
Jeg frygter så at hendes meget samvær med Børene, bla. at se efter den store
kommer meget til hendes fordel.
Den store vil altid hjem til mig og hun siger hun ikke vil bo hos hendes mor
(hun er 7 år).

> Det er jo meget typisk for alkoholikere og det nytter ikke, at være naiv
> og tro, at det ændre sig. Det sker desværre meget sjældent....

Ja jeg er selv vokset op med en far der er alkoholiker og en mor der også
hoppet mere eller mindre med på vognen når min far gik i byen.
Min far har så anerkendt at han er alkoholiker og siger at han kan se at min
eks. kone også er det og har taget en snak med hende, men hun siger at hun
ikke har noget problem.
Venner der er selv er vokset op med alkoholiske forælder siger også hun er
det og venner der er alkoholiker sig at hun bestemt er alkoholiker.

Hun gemmer vin og sprut rundt omkring så jeg ikke ser det.

Da vi gik fra hinanden her sidst, det er sket før, så var hun gravid igen
(1-2 mdr. hende) vi var til en 30 års fødselsdag, jeg tog så hjem med vores
børn sådan omkring efter midnat, min eks. kone blev da værten godt vil have
hun var der lidt længere og hun kunne få et lift med nogen andre få timer
efter, det var så en aftale, hun kom så først hjem kl. 6 om morgen i en
kæmpe brandert, det blev jeg så sur over at jeg bad hende skride, det var
totalt uansvarligt at drikke sig så stiv når man er gravid, hun vil så tage
vores datter på under 1 år med hjem til hendes mor der om morgen, så hun
vækket hele huset der lidt over 6 om morgen, jeg kunne selvfølgelig ikke
acceptere at hun gik nogen steder med vores barn i den tilstand, så jeg
kravet hendes mor kom og hentet hende, hvis hun skulle have vores datter
med.

Efter følgende blev skilt (pga. hendes utro med ham vennen) mens hun boet
hos hendes mor.
Ham bedraget hun også for at få mig tilbage, for så at bedraget mig igen ved
at være sammen med ham også en gang til og nu er det slut, nu gider jeg ikke
mere.

BamBam

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-03-06 11:28

BamBam wrote:

Kære "BamBam"

først vil jeg sige, at jeg er helt enig med dig i, at situationen er
uholdbar, og du må gøre noget for dit barn.

Derfor håber jeg, at du ikke vil blive stødt, men optage dette råd i den
rette ånd, for det er yderst velment:

Når du skriver til statsamtet og andre myndigheder, så få lige en ven eller
kollega til at se brevet igennem og rette stavefejl. Der sidder mange "små"
mennesker rundt om i forvaltningrne, som vil hænge sig i den slags detaljer,
og det kan gøre dem forudindtagede imod dig. Der er ingen grund til at din
ellers gode sag skal få vanskeligheder af den grund.

Så som sagt, betragt det som et venneråd. Det er ikke nogen skam at være en
dårlig staver, men der findes desværre folk, der kunne finde på at bruge det
imod dig.

Held og lykke med din kamp!

Med venlig hilsen

Per V.

--
Forslag til ny "Goodwin"-regel: Den, der bruger "Kejserens nye
klæder"-argumentet, har tabt.

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 12:14

> [...]
>
> Så som sagt, betragt det som et venneråd. Det er ikke nogen skam at være
> en dårlig staver, men der findes desværre folk, der kunne finde på at

Jov tak, er en smule ordblind.
Har aftale med en advokat på fredag, tror jeg lader hende stå for alt
korrespondance til myndighederne.

BamBam

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-03-06 13:07

BamBam wrote:

> Jov tak, er en smule ordblind.
> Har aftale med en advokat på fredag, tror jeg lader hende stå for alt
> korrespondance til myndighederne.

God idé - og tak, fordi du optog mit indlæg i "den rette ånd."

Per V.

Fra : Brian k

Dato : 21-03-06 01:52

BamBam wrote:

--snip--

> Har aftale med en advokat på fredag, tror jeg lader hende stå for alt
> korrespondance til myndighederne.
>
> BamBam

Hvem har du valgt som advokat?

mvh
brian

Fra : BamBam

Dato : 21-03-06 07:49

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> BamBam wrote:
>
> --snip--

> Hvem har du valgt som advokat?

En kvinde fra Nykøbing F.

BamBam

Fra : BamBam

Dato : 19-03-06 09:59

Min eks. kone som har vores mindste datter (snart 3 år) passer vores ældste
datter (7 år) når hun kommer fra SFO omkring 16-17 tiden også til jeg kommer
hjem fra arbejde, ca. 20:15 nogen gange tidligere.

Min kone kommer så med den påstand at hun (vores datter) lige så godt kunne
bo hos hende og ved en evt. forældremyndighed sag vil det helt sikkert også
komme frem.
Hun har hendes også hver 3 lørdag når jeg skal arbejde.
Min eks. kone arbejder ikke og har stort set aldrig gjort det i de 10 år jeg
har kendt hende.

Min eks. kone har klaget over at hun synes at det var hårdt at have begge
børn, men sammenutidig siger hun at hun godt kan klare det, jeg tror mest af
alt det handler om at så får hun ekstra penge i form af bidrag og
boligstøtte og det at hun har 2 børn kan også bruges i et argument for ikke
at kunne påtage sig visse former for job hun bliver henvist til.

Jeg har tænkt på om jeg skulle sende min datter hjem til hendes mor i 14
dage - 3 uger, så kan hun prøve at have børene fast alene, jeg ved næsten
med sikkerhed at det vil blive rigtigt hårdt for hende, den første uge vil
gå godt, men den anden uge vil ikke og hvis jeg lod hende være der i 3 uger,
så vil min eks. bestemt være ude af sit gode skin, på den måde kan vi lige
som få afklaret hvad hun er i stand til inden vi skal i retten, min eks. har
meget svært ved at styre den store på samme måde som jeg og jeg kan se at
den lille som er meget være nu pga. hun har været for meget alene sammen med
sin mor, uden at jeg har været der.

Har selvfølgelig tænkt mig at holde lidt øje med dem, har givet min datter
på 7 en mobil telefon, så hun altid kan ringe til mig, hvis der er noget
galt eller jeg kan tjekke op på hende.
Vil det være en god ide, hvad synes i?

BamBam

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-03-06 16:42

Hej BamBam.

BamBam wrote:
> [...]
> på et af byens 3 værtshuse og det var hun også i den anden ende af byen.

Allerede dér mener jeg at du overskrider en grænse, som ikke burde være
overskredet. Jeg synes ikke at det er optimalt at sætte en 6-årig til at
passe på en 2-årig.

Du spørger i en tidligere tråd hvad jeg ville have gjort i dit sted. Jeg
tror nok at jeg var blevet i lejligheden, men det er ikke til at sige,
for det afhænger af så mange ting.

> [...]
> næste dag fandt jeg hendes vens bil parkeret lidt længere væk for at skjule
> at han var hjemme hos hende hele natten.

Jeg synes at det er en sørgelig historie, fordi det lyder som om at din
x-kone er i færd med at ødelægge sit liv og i sidste ende begå langsomt
selvmord. Det problem kan du ikke håndtere alene eller ved hjælp af
forskellige velmenende mennesker her på usenet. Jeg vil kraftigt
opfordre dig til at søge hjælp hos f. eks. Anonyme Alkoholikere eller
din kommune for at få klarlagt hvad for muligheder, du har.

> Jeg føler mig virkeligt forrådet, jeg har gjordt alt for hende og vores
> venskab var faktisk blomstret op igen også lidt på kærlighedssiden.

Du er nok nødt til at indse at der ikke er noget at komem efter på det
plan. Hvis din kone er på vej ud i massivt druk, er hun ikke i stand til
at være med til et forhold.

> Jeg går og er angst for min datter skal lide nogen omsorgs svigt når de to
> er sammen (min eks. og hendes ven) det omhandler altid at der bliver drukket
> når de er sammen.

Du har selv været vidne til omsorgssvigt overfor Jeres yngste datter, så
det bør stå meget klart at der ikke er tale om en risiko, du løber, men
en realitet. Dine børn er ikke i fare for omsorgssvigt. De bliver
allerede svigtet nu. Selvfølgelig vil man normalt afveje situationen og
vurdere om det er grund nok til at søge om forældremyndigheden, men det
lyder i din situation som om at I er langt forbi det punkt.

> Jeg påtænker at søge fuld forældremyndighed, nu da hun har brudt vores
> aftale og forrådet mig, tror i at jeg har nogen chancer?

Spørg en advokat.

Held og lykke.

Fra : Brian k

Dato : 21-03-06 01:50

BamBam wrote:

--snip en masse som tyder på at du er mere intereseret i at få din ex
tilbage end at varetage dine børns ve og vel - selv om jeg ikke påstår at du
ikke er en god far, for det er jeg ikke i tvivl om at du er - du skal bare
slippe det håbløse ønske om at få exen tilbage (hvem vil dog have en sådan
kvinde??)--

> BamBam

1. Hvordan kan du (igen) lade et 6 årigt barn være alene midt om natten med
et 2 årigt barn - mens du "tager" på værtshus og råber og skriger? (hvad
hvis du var havnet i et slagsmål? Havde fået bank, osv?

2. Hvad med at du fik "fingeren" ud og opførte dis som en ansvarsbevist
forældre og stoppede med at "true" med at tage i SA og søge om FM? (det er
iøvrigt en dommer i retten der skal afgøre FM spørgsmålet - ikke SA).

3. Se at få sendt den stævning afsted med at få FM tillagt dig - og
naturligvis skal den 2 årige være hos dig under sagen! (det koster et par
ture i Fogedretten) - det hele bliver nemmere hvis du kan dokumentere hendes
nattetur (tjeneren på værtshuset?)

Kom i sving med at varetage dit barns og dit eget velfærd (det er den eneste
måde du kan være der 100% for dine børn - ved at være tilstede)

SUK!

Ps. Vent lige 30 minutter efter du har læst dette - med at svare mig. (tal i
vrede og du vil holde den bedste tale - du nogensinde har fortrudt!)

Skulle du ønske yderligere råd omkring FM sager, kan du kontakte mig på
bmk001XX@XXgmail.com (fjern de 4xX)

mvh
Brian

Fra : BamBam

Dato : 21-03-06 07:40

> [...]
> med et 2 årigt barn - mens du "tager" på værtshus og råber og skriger?
> (hvad hvis du var havnet i et slagsmål? Havde fået bank, osv?

Det var ikke om natten, men sent om aften, jeg var væk 15 min. værtshus
ligger i kort gå afstand fra min eks. bopæl.
Kunne ikke slæbe børne med på værtshus og jeg havet sagt at min datter
skulle løbe ned til underboen hvis der blev noget, hun kender dem godt.
Desuden vil jeg vide hvor hun var og fange dem på fersk gerning og have min
eks. væk fra ham vennen der tydeligt udnytter hende.

> 2. Hvad med at du fik "fingeren" ud og opførte dis som en ansvarsbevist
> forældre og stoppede med at "true" med at tage i SA og søge om FM? (det er
> iøvrigt en dommer i retten der skal afgøre FM spørgsmålet - ikke SA).

Har hyret advokat!

> [...]
> ture i Fogedretten) - det hele bliver nemmere hvis du kan dokumentere
> hendes nattetur (tjeneren på værtshuset?)

Ja jeg har tænkt på det med tjeneren.
Har også været ned på kommunen dagen efter og fortælle det til en
sagsbehandler fra børene forvaltningen, har bedt om en kopi/bekræftelse på
at jeg har været der, men har ikke fået en skid, det er 2 uger siden nu.

BamBam

Fra : Brian k

Dato : 21-03-06 13:24

BamBam wrote:
> Det var ikke om natten, men sent om aften, jeg var væk 15 min.
> værtshus ligger i kort gå afstand fra min eks. bopæl.

Det er ikke meget man kan nå på 15 minutter!

> Kunne ikke slæbe børne med på værtshus og jeg havet sagt at min datter
> skulle løbe ned til underboen hvis der blev noget, hun kender dem
> godt.

Ville det ikke havde været mere ansvarsbevist at lade underboen kikke efter
dem?

Desuden vil jeg vide hvor hun var og fange dem på fersk gerning
> og have min eks. væk fra ham vennen der tydeligt udnytter hende.

Igen - hvorfor? (klip nu de bånd til det kvindemenneske og varetag dine
børns interesser)

> Har hyret advokat!

Fint nok.

> [...]
> sagsbehandler fra børene forvaltningen, har bedt om en
> kopi/bekræftelse på at jeg har været der, men har ikke fået en skid,

Fremsend denne skrivelse:

Vedrørende: (sagsnummer) (navne - cpr nr)

Begæring om aktindsigt

I henhold til Lov om offentlighed i forvaltningen anmoder jeg om aktindsigt
i ovennævnte sag.

Jeg beder, at blive gjort bekendt med alle aktstykker, herunder bl.a. evt.
tegninger, notater, mødereferater og aktens journal-liste, samt skriftlig
oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vil blive stillet til min
rådighed.

Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. § 6 i
lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg beder Dem oplyse i hvilke forvaltningsafsnit sagen har været behandlet
til dato samt hvilke sagsnumre den har i disse forvaltningsafsnit. Jeg
henleder opmærksomheden på forvaltningsmyndighedens vejledningspligt, jf. §
7 i forvaltningsloven.

Såfremt der efter Deres opfattelse er lovhjemmel til at undtage aktstykker i
denne sag fra aktindsigt, beder jeg om følgende:

a.. en angivelse påført journal-listen ved de aktstykker, som med
lovhjemmel er undtaget aktindsigt.

a.. ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget
aktindsigt, jf. bl.a. § 11 i lov om offentlighed i forvaltningen.

a.. en redegørelse og herunder en begrundelse for, hvorfor jeg med
lovhjemmel efter Deres opfattelse ikke er berettiget til at modtage
eventuelle aktstykker, jf. bl.a. §§ 12 og 13 i lov om offentlighed i
forvaltningen samt § 24, stk. 1 i forvaltningsloven.
a..
Jeg forventer indenfor den lovlige frist på 10 dage, jf. lov om offentlighed
i forvaltningen, at modtage Deres fyldestgørende skriftlige svar på alle
mine anmodninger med angivelse af, hvorledes aktindsigt kan finde sted.

Jeg anmoder indledningsvis om at få tilsendt kopi af sagens journal-liste,
registre og andre fortegnelser, som vedrører den pågældende sags dokumenter.

Med venlig hilsen

Xxx xxxxxx

Du kan evt skrive det som en erindringsskrivelse - med henvisning til den
dato du tidligere henvendte dig

mvh
brian

Fra : Brian k

Dato : 21-03-06 13:26

Brian k wrote:

> Vedrørende: (sagsnummer) (navne - cpr nr)
>
> ________________________________________________________________________________
>

> Begæring om aktindsigt

Du kan naturligvis ikke få aktindsigt om din EX - men alle papirer med dit
og dine børns navne er omfattet (hvis i har Fællesforældremyndighed)

Fra : BamBam

Dato : 21-03-06 19:35

> Du kan naturligvis ikke få aktindsigt om din EX - men alle papirer med dit
> og dine børns navne er omfattet (hvis i har Fællesforældremyndighed)

Vi har fælles

Fra : BamBam

Dato : 21-03-06 19:34

> Igen - hvorfor? (klip nu de bånd til det kvindemenneske og varetag dine
> børns interesser)

Det gør jeg også, men jeg har jo elsket hende højt og vi har oplevet mange
traumatiske ting sammen der binder os til hinanden, vi har mistet vores søn
Jacob pga. en hjertefejl da han var 5 dage gammel, vi har prøvet at være i
et hus der brændte ned en tidlig morgen, hvor hele familien blev indlagt for
røgforgiftning og vi har oplevet at vore nu mindste datter blive indlagt
akut med hjerte problemer, det røster en noget sammen.
Vi har også oplevet gode ting sammen, selv om det mest ser dårligt ud.

Jeg vil så gerne have hun får hjælp og kommer væk fra den orginal af hendes
ven, der ikke vil indse at min eks. har et problem og han faktisk medvirker
til at det bliver være.

> Fremsend denne skrivelse:
>
> Vedrørende: (sagsnummer) (navne - cpr nr)

Har sendt en mail i morges til ham jeg snakket med den gang på kommunen,
håber han svare mig nu, ellers sender jeg din skrivelse på torsdag, tak!

BamBam

Fra : BamBam

Dato : 22-03-06 23:01

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Du kan evt skrive det som en erindringsskrivelse - med henvisning til den
> dato du tidligere henvendte dig

har sendt denpå mail.

BamBam

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-03-06 09:45

Brian k wrote:

> Ps. Vent lige 30 minutter efter du har læst dette - med at svare mig.
> (tal i vrede og du vil holde den bedste tale - du nogensinde har
> fortrudt!)
Det samme råd kunne man egentlig have givet dig. Husk: Man redder ikke en
druknende ved at smide en spand vand i hovedet på ham.

Per V.

Fra : Brian K

Dato : 21-03-06 12:28

> Det samme råd kunne man egentlig have givet dig. Husk: Man redder ikke en
> druknende ved at smide en spand vand i hovedet på ham.

Ja - og nogen gange har folk brug for at få et spand koldt vand i hovedet
for at se skriften på væggen!

Bambam har i laaaaaaaaang tid beskrevet hvor frygteligt hans eks opfører sig
over for deres barn (og ham) og ALLIGEVEL bliver han ved med at forsøge på
at reparere på deres forhold - til skade for både ham selv og deres barn!

Personligt vælger jeg primært mine venner efter om de har nosserne til at
svare ærligt når jeg spørger dem til råds - jeg kan intet bruge et
rygklapper svar til!

Jeg tror at når mit svar til Bambam langsomt har sat sig på plads - vil han
se at jeg har ret og jeg er ovenikøbet så naiv at jeg tror at han vil se at
det var rart "at få den kolde spand vand i hovedet"

Og hvis det ikke var fordi mit svar til Bambam var ment som en hjælp - havde
jeg ikke svaret.

mvh
brian

Fra : BamBam

Dato : 21-03-06 19:36

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se at det var rart "at få den kolde spand vand i hovedet"
>
> Og hvis det ikke var fordi mit svar til Bambam var ment som en hjælp -

Jeg forstår hvad du mener

BamBam

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-06 10:19

BamBam wrote:
> [...]
> datter alene hjemme, sovende, men hendes mor var gået på værtshus med en

1) Tage mig af hende
2) Skaffe vidner, så mange som muligt, helst myndighedspersoner,
udenforstående og troværdige
3) kontakte en advokat med speciale i forældremyndighedssager
4) Søge om fuld forældremyndighed i forvisning om at jeg ville vinde
med den mængde af vidner jeg havde skaffet mig i pkt 1.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BamBam

Dato : 20-03-06 20:42

> [...]
>4) Søge om fuld forældremyndighed i forvisning om at jeg ville vinde
>med den mængde af vidner jeg havde skaffet mig i pkt 1.

Jeg har desværre ikke nogen vidner, andre end min forælder som jeg ringet
til og som eks. også har snakket med dem om.
Ja min eks. bror ved også besked, faktisk ved hele hendes familie det, lige
som min, men de var der jo ikke.
Der er selvfølgelig de mennesker der var der den dag da jeg gik ned på det
værtshus min eks. kone var på, de hørte alt hvad der blev sagt, da jeg råbte
af min eks. og hendes ven om hvad fanden de har gang i, snakket også med
flere af dem og undskyldte at jeg råbte, men de synes at det var ok og at
det var for dårligt af min eks.
Kender desværre ikke nogen af de mennesker og det ligger et halvt år tilbage
nu.

Fra : Holst

Dato : 20-03-06 22:45

BamBam wrote:

> Kender desværre ikke nogen af de mennesker og det ligger et halvt år tilbage
> nu.

Surt. Så er det jo bare ord med ord. Du burde have haft kontaktet politiet.

Fra : BamBam

Dato : 22-03-06 14:08

Jeg har henvendt mig til kommunen og snakket med en børnesagsbehandler
og sat hende ind i tingene, de vil tage hende ind til en samtale og
fortælle at jeg har henvendt mig med min bekymring.

I går oplevet jeg så det at jeg kom op til min eks. kone for at hente
min datter efter arbejde, jeg kom tidligere hjem end hun havet
forventet kl. 17 og jeg vil hente min store datter tidligt for at gå
hjem og lave mad sammen, men de sad og spiste da jeg kom, rugbrød til
aftensmad, som min datter sagde, hun gad ikke at spise pølser, noget
jeg har fornemmelse af deres mor tit servere for dem, kogte røde
pølser, fordi hun ikke gider at lave mad.

Jeg kom helt inden for i stuen, noget jeg ikke havet været længe og
sat mig ned ved spisebordet sammen med mine to piger.
Den mindste som bor hos sin mor, virkede noget mut og så ikke på mig,
jeg begyndte at tale til hende og hun kigget op på mig og sagde som
det første at hendes mors ven kom senere, han var på arbejde, hendes
mor kommenteret at det gjorde han så ikke, der efter spurgte hun hvor
bor far hende?
Jeg fortalte at jeg boede samme sted som altid, hun spurgte hvor hendes
søster boede hende, hendes søster indskød at hun boede hos far og at
hun boede hos mor.

Min store datter blev færdig med at spise og gik ud for at tage tøj
på, da min mindste datter så mig på vej til at gå sagde hun at hun
ville sove sammen med far, hun vil hjem til far og tog straks sine
strømper på selv og hoppet i et par støvler, hendes mor fortalte at
hun skulle blive hos hende, men det vil hun slet ikke høre tale om,
hun greb en trøje som hun kæmpet for at tage på selv, men hun tudene
blev ved med at sige at hun vil hjem til far, hun holdt fast på sin
trøje som hun ikke vil slippe og vristet sig løs fra sin mor uden at
se på hende en eneste gang men hun grædende søgte over til mig og
trykket sig ind til mig, stadig i et fast greb om sin trøje, som hun
nu havet fået på, godt nok omvendt på vrangen, men fast besluttet
på at hun skulle med mig.
Jeg spurgte hendes mor om hun så ikke kunne komme med mig hjem, så
kunne hun jo ringe efter hendes ven og de kunne få en aften alene
sammen, men det kunne der ikke blive tale om, min datter skulle i bad
og tidligt i seng, det kunne jeg også godt gøre og da jeg alligevel
skulle køre hende i børnehave næste morgen, kunne jeg ikke se noget
problem i det, men det vil hendes mor ikke gå med til.
Jeg begyndte at gå, da min mindste datter råbte at hun ville have et
kys, hendes mor slap hende og hun løb over til mig, endnu en gang med
beslutning om at hun skulle altså med far hjem, jeg kigget på min
eks. kone for den opførelse har jeg aldrig set før hos min datter,
fandt det underligt, det plejer at være hendes mor hun er syg med, men
nu blev det så hendes mor for meget så hun blev vred og med et fast
greb hiv hun op i min datter og bar hende tilbage ind i lejligheden med
en bemærkning om at det var meget normalt når hun ikke har set mig i
et stykke tid og der ikke lå mere i det en det, hun virkede selv lidt
overrasket.

Jeg havet det ret dårligt bag efter og gik derfra med et stik i
hjertet og følte at jeg svigtet min datter.

Har aldrig oplevet det før.
Hun skulle lige oplyse mig at ham mores ven altså kom der, min datter
bliver 3 år næste mdr. hun forstår åbenbart langt mere og også at
det at hendes mor ser sin ven giver problemer, eller har indflydelse
på hendes mor og fars forhold.

Er det en oplevelse jeg skal gå videre med, feks. til kommunen, eller
er det ikke noget, hvad synes i?

BamBam

Fra : Brian K

Dato : 22-03-06 14:59

"BamBam" <carsten.howard@gmail.com> skrev i en meddelelse

Er det en oplevelse jeg skal gå videre med, feks. til kommunen, eller
er det ikke noget, hvad synes i?

BamBam

Hejsa

Nej. Det er en meget normalt at børn har svært ved at se den anden forældre
gå. Når jeg så skriver "normalt", så er det problemet opstår, for i dag har
"systemet" det med at tage det der er "normalt" som "sådan er det altid" -
så uanset hvad grunden har været til at din datter reagerede som hun
gjorde - vil sagsbehandleren tænke "sådan er børn bare" og du vil fremstå
som en kvæulant.

Der kan være mange grunde til at din datter reagerede som hun gjorde - men
det var kun dig der var der og oplevede alle nuancerne - og det er derfor
kun dig der ved i hvilken grad hun var ulykkelig/desperat/frygtsom. Dermed
er det også kun dig der kan føle situationens omfang. Men samtidig har du
sikkert også svært ved at være objektiv (du er jo følelesesmæssigt
involveret).

Kan kun sige at jeg selv har samme oplevelse hvergang jeg aflevere mine børn
til deres mor - det eneste du reelt kan gøre er at gøre det så smertefrit
for din datter som muligt - ved at være fast og konsekvent og sige "sådan er
det bare" og se at komme afsted - så pinen ikke trækkes for langt ud for
jeres datter.

Sidst men ikke mindst - skal du naturligvis handle hvis din oplevelse er at
der er en alvorlig grund til at jeres datter reagere som hun gør. Netop det
er et af puinkterne som "systemet" overser i deres forblindelse af at "sådan
er børn bare" - de glemmer at der NOGEN gange rent faktisk er en grund til
at de reagere som de gør.

mvh
brian

Fra : Holst

Dato : 22-03-06 22:14

BamBam wrote:

> Er det en oplevelse jeg skal gå videre med, feks. til kommunen, eller
> er det ikke noget, hvad synes i?

Nej, det er ikke umiddelbart nogen naturlig reaktion. Når storesøster
skal med far, så vil lillesøster også.

Naturligvis er din yngste datter sikkert et psykisk forstyrret væsen,
men det er kun ganske naturligt som skilsmissebarn. Men din oplevelse,
som naturligvis ikke er rar at overvære, kan man nu også se hos ganske
almindelige velfungerende børn.

Fra : BamBam

Dato : 22-03-06 22:46

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er kun ganske naturligt som skilsmissebarn. Men din oplevelse, som
> naturligvis ikke er rar at overvære, kan man nu også se hos ganske

Ok!

Hun har bare aldrig været sådan før.
Men nu har hun i det sidste halve år også været fast hjemme hos mig hver
weekenden i selskab med hendes mor.
faktisk har min mindste datter og hendes mor, boet hjemme hos mig 20 dage om
mdr. selv om de har lejlighed 4 opgange fra mig, der har været mere bekvemt
hos mig.

I det sidste års tid har jeg faktisk haft samvære med min mindste datter
hver uge, ofte over flere dage.
Da mig og hendes mor har ses meget uden at bo sammen.

Så hun savner mig helt klart, skal heldigvis have hende i weekenden.

BamBam

Fra : BamBam

Dato : 22-03-06 18:01

Brian K wrote:

---KLIP---

> [...]
> er børn bare" - de glemmer at der NOGEN gange rent faktisk er en grund til

Ok!

BamBam