Athlon64 bundkort m. 64bit PCI?
Fra : Krede

Dato : 18-03-06 12:32

Findes der et Athlon64 bundkort med 64bit PCI slot?

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-03-06 18:10

> Findes der et Athlon64 bundkort med 64bit PCI slot?

Jeg tror ikke jeg har set Athlon64 bundkort med 64Bit PCI, kun Opteron (Tyan
har fx. nogle meget "fine" nogle)

/Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 18-03-06 21:58

Krede wrote:
> Findes der et Athlon64 bundkort med 64bit PCI slot?

Det er nok nemmere at finde et med PCI-X hvilket du uden problemer kan bruge
et PCI 64 kort i, med samme hastighed

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Krede

Dato : 19-03-06 11:01

Det er fordi jeg har købt dette kort:
http://www.lsilogic.com/products/megaraid/sata_150_4.html

Jeg har tænkt mig at smide 4 stk. WD Raptor 74GB 10k på den, i et
raid 1+0 array.

Så derfor vil jeg måske kunne få mere performance ud af det, hvis
jeg skiftede mit bundkort til et med 64bit PCI slot.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-03-06 14:26

Krede wrote:

> Så derfor vil jeg måske kunne få mere performance ud af det, hvis
> jeg skiftede mit bundkort til et med 64bit PCI slot.

Vil du bestemt også få ;) (har et lignende setup, bare med 15K SCSI diske),
men du har nok nemmere ved at finde et board med PCI-X hvilket er bedre, og
100% bagudkompatibelt med både PCI 32 og 64.

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 20-03-06 14:33

> [...]
>
>Så derfor vil jeg måske kunne få mere performance ud af det, hvis
>jeg skiftede mit bundkort til et med 64bit PCI slot.

Hvorfor ikke bare et af de boards med PCIe ? (Ud over x16 porten til
Grafik).
Burde sådan en SATA Controller til PCIe fx ikke kunne klare det ?

(Kan ikke lige på stående for huske hvor mange Mbit man får pr. PCIe kanal).

/Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 20-03-06 18:26

Thomas Thomsen wrote:
> [...]
> Burde sådan en SATA Controller til PCIe fx ikke kunne klare det ?
>
> (Kan ikke lige på stående for huske hvor mange Mbit man får pr. PCIe

Nu har han jo allerede købt controlleren, så hjælper det jo ikke noget at
finde et board med PCI-e

Fra : Krede

Dato : 19-03-06 20:25

Okay. Jeg kender ikke så meget til PCI portens udvikling
Men har PCI-x samme sokkel form, som PCI 64bit?
Og findes der så native PCI-X kort, som er endnu bedre end kort der
almindeligvis kører 32/64 bit?

Fra : N_B_DK

Dato : 19-03-06 21:57

Krede wrote:
> Okay. Jeg kender ikke så meget til PCI portens udvikling
> Men har PCI-x samme sokkel form, som PCI 64bit?
> Og findes der så native PCI-X kort, som er endnu bedre end kort der
> almindeligvis kører 32/64 bit?

PCI-X er en videre udvikling af PCI 32 / 64 og er derfor samme sokkel
(elelrs ville de ikke være kompatible), og ja der findes PCI-X kort, og de
finder selv ud af hvilken hastighed de maks kan arbejde med i det pågældende
bundkort.

Fra : Krede

Dato : 19-03-06 20:27

..... Og er der nogen der kender til nogle bundkort med PCI-X, som kan
køre med Athlon64 CPU?

Fra : Krede

Dato : 20-03-06 23:15

Jeg regner også med at jeg skal bruge til det at eksperimentere lidt
med VMware ESX server, og denne S-ATA controller, er en af de meget få
der fungere under ESX serveren.