Tilbageknappen - igen
Fra : Fiel

Dato : 18-03-06 10:38

Hej gruppe
Jeg prøver lige igen med:

Findes der et script, der kan blokere tilbageknappen i
browseren. Det skal her bruges for at forhindre at samme
data i en formular bliver sendt to eller flere gange.
Da alle i dette tilfælde bruger MS IE behøver det kun
at virke her. Der er adgang til PHP, men så er det vel
en helt anden gruppe.

mvh/leif b.
--
Fremtiden er trådløs )))

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-03-06 11:01

Fiel ramte sit keyboard den 18-03-2006 10:37 og fik dette ud af det:
> [...]
> browseren. Det skal her bruges for at forhindre at samme
> data i en formular bliver sendt to eller flere gange.

Og du får svar igen. Det er ikke en rigtig måde at gribe sagen an på.

Det er bedre at lave en side, der gemmer data'ene og derefter redirecter
til en anden side, som fortæller, at data er gemt (eller der er sket en
fejl).
På den måde vil en refresh eller side-tilbage i browseren *ikke*
submitte data'ene igen.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Fiel

Dato : 18-03-06 18:04

Hej Benn
Du svarewde - tak for det

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl).
> På den måde vil en refresh eller side-tilbage i browseren *ikke* submitte

Jo desværre, det er just det, der er problemet. Hvis opratøren "kommer til"
at
bruge tilbageknappen, får han/hun sin formular tilbage med diverse krydser
og andet godt.
Vedkommende tæmker måske da: "Har jeg mon glemnt at gemme" og trykke submit
igen og
så er ekspeditionen registreret 2 gange.

mvh/leif b.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-03-06 11:08

"Fiel" wrote

> Hej gruppe
> Jeg prøver lige igen med:
>
> Findes der et script, der kan blokere tilbageknappen i
> browseren.

Du kan hindre at siden bliver gemt i history ved at rediregere i dit
JavaScript i stedet for serverside

> Det skal her bruges for at forhindre at samme
> data i en formular bliver sendt to eller flere gange.

Det skal imho laves serverside
F5 kan også dobbeltposte hvis man er "uheldig"
Ctrl-N (ny side) lige før posting kan muligvis lave det samme trick

> Da alle i dette tilfælde bruger MS IE behøver det kun
> at virke her. Der er adgang til PHP, men så er det vel
> en helt anden gruppe.

Har du ikke allerede spurgt i PHPgruppen?

- Peter

Fra : Fiel

Dato : 18-03-06 18:10

Hej Peter
Tak for dit svar.

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Fiel" wrote

> Du kan hindre at siden bliver gemt i history ved at rediregere i dit
> JavaScript i stedet for serverside

Det var just mit håb, men hvordan laver jeg nu lige det. Jeg er
desvære ikke en ørn til Java script heller.

> Det skal imho laves serverside
> F5 kan også dobbeltposte hvis man er "uheldig"
> Ctrl-N (ny side) lige før posting kan muligvis lave det samme trick

> Har du ikke allerede spurgt i PHPgruppen?

Det har ikke turdet. jeg er kun lige begyndt at lære mig PHP.

Med venlig hilsen
Leif B.

--
Fremtiden er trådløs )))

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-03-06 19:10

"Fiel" wrote

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/111500-1.2.shtml

> Det har ikke turdet. jeg er kun lige begyndt at lære mig PHP.

Klø på!

- Peter

Fra : Fiel

Dato : 19-03-06 11:41

Hej Peter
Du svarede:

> "Fiel" wrote

> http://www.4guysfromrolla.com/webtech/111500-1.2.shtml

Der var den jo. Mange tak for hjælpen.

> Klø på!

Tak for opmuntringen, men i min alder går det altså lidt langsomt.

mvh/leif b.